آمادگی ۲ استان برای عرضه پساب در بورس انرژی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب کشور از آمادگی ۲ استان برای عرضه پساب در بورس انرژی خبر داد و اعلام کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، اطلاعیه‌ عرضه پساب برخی استان‌ها تهیه شده و این اقدام در مرحله‌ای قرار دارد که پساب هر یک از استان‌ها می‌تواند وارد بورس شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان بورس، مسعود باقرزاده کریمی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای عرضه پساب‌ها به بورس و اینکه اکنون هماهنگی‌های اولیه با بورس انرژی برای ورود پساب‌ها به این بازار صورت گرفته است ، اظهار داشت: طبق آخرین مذاکرات انجام شده، پروتکل‌های مربوطه تنظیم و موافقت اولیه با مجموعه بورس انرژی انجام شده است.

وی با بیان اینکه عرضه پساب در بورس اقدامی مهمی است که می‌تواند مزایای قابل توجهی به همراه داشته باشد، افزود: با بازچرخاندن آب، ظرفیت جدیدی از منابع آبی به ویژه منابع آب پایدار برای صنایع ایجاد خواهد شد. اکنون صنعت، بخش زیادی از منابع آبی خود را از منابع آبی متعارف مانند آب‌های سطحی پشت سد یا آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌کند که از این آب‌ها می‌توان برای شرب استفاده کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب کشور درباره اینکه برخی از صنایع مانند غذایی، دارویی و کشاورزی قادر به استفاده آب پساب نیستند، اضافه کرد: با توجه به این که پساب‌ها تضمین کننده آب پایدار برای صنایع هستند، امکان استفاده صنایع از پساب به عنوان فرصتی بسیار مناسب تلقی می‌شود که در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

باقرزاده کریمی با تاکید بر این که این اقدام نه تنها برای صنایع مفید است بلکه برای حمایت از منابع آبی با ارزش خواهند بود، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تغییر اقیلم موجود، صنایع می‌توانند از این آب‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.

کد خبر 71858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =