کیفیت پیش فرض رشد تولید و کسب بازارهای صادراتی است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، کیفیت را پیش فرض رشد تولید، رقابت در بازار داخلی و کسب بازارهای صادراتی دانست و گفت: در کشور صنایع بسیار خوبی فعالیت دارد که مشتریان محصولات آنها را به مشابه خارجی ترجیح می‌دهد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام‌پناه در مراسم رونمایی از نشان استاندارد برتر، اظهار داشت: این نشان علاوه بر رقابت‌پذیر کردن صنایع برای ورود به بازارهای جهانی، به مشتریان داخلی این امکان انتخاب محصولات برتر را می‌دهد.

وی تحول در ساختار و مراحل صدور مجوز کاربرد نشان استاندارد در راستای به‌روزرسانی رقابت‌پذیر کردن و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و درجه‌بندی کیفیت کالاهای با نشان استاندارد را از تکالیف قانونی سازمان استاندارد دانست و افزود: این تکلیف قانونی که اجرای آن به تعویق افتاده بود در دوره تحولی این سازمان نهایی و رونمایی شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی متناسب با مولفه‌های علمی، فنی و تخصصی در صنایع تدوین شد، بیان کرد: نخستین صنایعی که آمادگی خود را برای دریافت این نشان اعلام کرد صنایع سلولزی بود و سایر صنایع از جمله صنایع غذایی نیز خواستار دریافت این نشان هستند.

اسلام‌پناه، توسعه بازار و ورود به بازارهای جهانی را برای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی یک مزیت رقابتی دانست و گفت: نشان استاندارد برتر زمینه تجارت مثبت را حتی در شرایط رکود برای فعالان اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی، کیفیت را پیش فرض رشد تولید، رقابت در بازار داخلی و کسب بازارهای صادراتی دانست و اذعان داشت: خوشبختانه در کشور صنایع بسیار خوبی فعالیت دارد که مشتریان محصولات آنها را به مشابه خارجی ترجیح می‌دهد و صنایع سلولزی از جمله این صنایع است.

کد خبر 71928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =