وابستگی ۷۰ درصدی سبد سوخت به گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گاز طبیعی نقش مهم و اساسی در تامین انرژی مورد نیاز همه بخش ها دارد به طوری که این سوخت سهم بیش از ۷۰ درصدی در سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اگزیم نیوز، مجید چگنی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در دومین سال تأسیس خانه گاز قرار داریم، افزود: امسال با تلاش همکاران میزان گاز تحویل به صنایع افزایش داشته و بیش از ۱۴ درصد بوده که سهم صنایع عمده ۷.۲ ، سیمان ۹.۶ و فولاد ۹.۱ درصد بوده که موجب شده این سوخت پاک باشد و آلودگی هوای کمتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خانه گاز که با همفکری عزیزان تأسیس شد اقدامات خوبی در آن شکل گرفت در حوزه تحلیل بازار آینده پژوهی بهینه‌سازی و توسعه و نوآوری و کسب و کار انجام گرفته است.

چگنی اضافه کرد: این عزیزان با بهره‌گیری از موسساتی که در حوزه انرژی قرار دارند با جذب نخبگان در این حوزه و خرد جمعی نوید بخش آینده روشنی در آینده نزدیک هستیم سرعت رسیدن به این اهداف بسیار بالا بوده است و گزارش‌های خوبی را ارائه که مورد استفاده بخش‌های مختلف جامعه قرار گرفته است.

وی با بیان آنکه امیدوارم همانطور که پیش می‌رویم دستاوردهای قوی تمامی مراکز علمی از آن بهره مند شوند، گفت: گاز در کشور ما جایگزینی ندارد و چرخ اقتصاد به آن وابسته است به خصوص در بخش‌های مولد و این گستردگی نیاز به سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها دارد.

وی درباره پذیرش گواهی صرفه‌جویی در بورس که اقدام مناسب و زیرساختی در این زمینه بود، افزود: علی رغم تولید گازی که وجود دارد مصرف انرژی بی رویه است به طوری که در روزهای اخیر ۸۵۰ میلیون مترمکعب به شبکه توزیع تزریق شد.

چگنی ادامه داد: جایگاه مناسبی برای تولید گاز در جهان داریم که به همان میزان مصرف هم داریم اما بهترین راه بهینه سازی است.

کد خبر 72145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =