وزیر راه و شهرسازی: نهضت ملی مسکن در تامین زمین رکوردهای بی‌سابقه‌ای ثبت کرد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله تامین زمین در اجرای طرح‌های مسکن در کشور، افزود: دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در موضوع تامین زمین رکورهای بی‌سابقه‌ای ثبت کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین نمادین قرعه‌کشی واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب جشن جوانی جمعیت ویژه خانواده‌های بیش از سه فرزند در شهر جدید ایوانکی گرمسار در غرب استان سمنان، افزود: ۶۰ هزار هکتار در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی، زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد که این میزان از وسعت چند شهرستان کشور بزرگ‌تر است.

وی بیان کرد: این میزان تامین و احداث واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن، تعهدات بیشتری در زمینه خدمات زیربنایی، روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، بهداشت و انتظامی ایجاد می کند.

این مسوول اظهار کرد: افزایش سرانه‌های خدماتی در شهرهای جدید در دستور کار است و شهرهای جدید اکنون جمعیت‌پذیری بالایی دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجموعه‌های اجرایی تعاونی مسکن دارند که طبق ارزیابی‌ها تمام تعاونی‌ها یا با شکست مواجه شدند یا با مساله طولانی‌شدن زمان در تحویل مسکن مواجه بودند.

بذرپاش اضافه کرد: تامین زمین مساله پیچیده‌ای است؛ چرا که با مشکل‌های مختلف از جمله مباحث زیست محیطی، پدافندی، آب و تعارض همراه است.

وی بیان کرد: عملیات ساختمانی، هزینه شهرداری، نظام مهندسی، سایر هزینه‌های ساخت، مصالح، و اختلافات بین متقاضیان، از دیگر چالش‌ها در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زمین رایگان و کاهش نرخ سود بانکی در اجرای نهضت ملی مسکن پابرجاست و در زمینه تامین زمین رکوردهای بی‌سابقه‌ای در اجرای این طرح ثبت شد.

وی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری موارد عملیات ساخت به متقاضیان واگذار شد و این سیاست را پیش گرفتیم چرا که مردم بهتر و ارزان‌تر از دولت می توانند عملیات ساخت و ساز را انجام دهند.

این مسوول افزود: ۷۰ هزار متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جوانی جمعیت پوشش داده شد و اکنون در روزهای پایانی سال این عدد از ۷۰ هزار خانوار عبور کرد.

وی با بیان اینکه سال آینده هدف گذاری بالاتری مدنظر است، اما تامین زمین در بخش‌های مختلف کشور دشوار است، ادامه داد: عملیات ساخت در نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد و سال آینده سال شکوفایی این بخش خواهد بود. هشت هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تامین شد که این میزان در واقع یک آرزو بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد که بیشتر این واحدها به صورت ویلایی است، گفت: امسال تامین ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور هدف گذاری شد که اکنون تامین شد و در حال تخصیص است.

بهره‌برداری از ۳۴۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در ایوانکی، بهره‌برداری از معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن، قرعه‌کشی اهدای ۵۰۰ قطعه زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افتتاح پایگاه انتظامی شهر جدید ایوانکی و پایگاه بهداشتی - درمانی شهدای سلامت از جمله برنامه‌های سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان است.

کد خبر 72207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =