۸ تفاهمنامه رم در فاز اجرا

وزیر صنعت امروز در این نشست ضمن استقبال از مهمانان ایتالیایی اتاق ایران به سابقه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای برجام عادی سازی روابط میان ایران و ایتالیا شروع شده بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، یک هیات عالی رتبه ایتالیایی که در راس آن نخست وزیر ایتالیا و تعدادی از وزیران این کشور قرار دارد صبح امروز در نشستی در اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند.

نشست تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز(چهارشنبه) با حضور متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان آغاز به كار كرد.
در این نشست همچنین وزیر صنعت و معدن ایران، معاون رئیس جمهور، معاون وزیر صنعت و معدن و رئیس سازمان توسعه تجارت، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا و چند تن دیگر از اعضای اتاق های بازرگانی حضور یافتند.
این نشست که در حال حاضر در مرحله انعقاد رسمی قراردادها قرار دارد، با هدف تحقق عملیاتی مذاکرات و تفاهمنامه های پیشین دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و بازرگانی  برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، محمدرضا نعمت زاده امروز در این نشست ضمن استقبال از مهمانان ایتالیایی اتاق ایران به سابقه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای برجام عادی سازی روابط میان ایران و ایتالیا شروع شده بود.

نعمت زاده افزود: در سفر مهمی که رئیس جمهور ایران به رم داشتند سنگ بنای همکاری های دو کشور در قالب 30 تفاهمنامه گذاشته شد که حدود 8 مورد از این تفاهمنامه ها به مرحه اجرایی ارتقا یافته اند.

وزیر صنعت در ادامه گفت: ساخت و ساز های مربوط به پروژه ها و نیز موارد حمل و نقل و ماشین آلات نیز آغاز شده است که این مورد حاکی از تصمیم جدی دو کشور برای احیای روابط در بالاترین سطح می باشد.

نعمت زاده همچنین با تشکر از فعالان اقتصادی دو طرف به حضور چند نماینده مهم از تجار و شرکت های بزرگ ایتالیایی در این نشست اشاره کرد.

وی افزود: ریاست بیمه صادراتی ساچه در نشست امروز حضور دارند؛ مسئولین این بیمه بزرگ صادراتی برای سومین بار است که به ایران سفر کرده اند.

نعمت زاده در ادامه گفت: بیمه ساچه می تواند پوشش های لازم برای سرمایه گذاری های مشترک ایران و ایتالیا و همچنین کارهای اجرایی خوبی در این زمینه صورت دهد.

وزیر صنعت در پایان با تاکید بر عزم جدی اروپایی ها برای احیا و توسعه روابط با ایران پساتحریم افزود: امیدواریم ایتالیا مانند گذشته در بین کشورهای اروپایی پیشرو باشد و این سفر با کمک اعضای اتاق های بازرگانی و سایر مسئولین برای هر ملت منشاء  خیر و برکات قرار بگیرد.

کد خبر 7221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =