۷۵ میلیارد دلار طرح جدید در صنعت پتروشیمی

معاون اول رییس جمهور امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه قرار است حجم زیادی نقدینگی وارد صنعت پتروشیمی شود‍ گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵میلیارد دلار طرح جدید در  این حوزه در حال اجراست

معاون اول رئیس جمهوری مهمترین چالش های پیش روی اقتصاد ایران را، بیکاری، رفاه مردم، توسعه ایران و به عبارتی اقتدار اقتصادی کشور معرفی کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، اسحاق جهاگیری معاون اول رییس جمهور امروز چهارشنبه (۲۵فروردین ماه) در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه قرار است حجم زیادی نقدینگی وارد صنعت پتروشیمی شود‍ گفت:در حال حاضر بیش از ۷۵میلیارد دلار طرح جدید در  این حوزه در حال اجراست.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: از مهم ترین چالش پیش روی کشور٬ بیکاری ٬‌‌تامین رفاه مردم وتوسعه اقتصاد کشور است.

وی افزود:ایران با  اینکه  در منطقه ای پر تنش واقع شده اما از آرامش قابل توجهی برخوردار است که این امر در کنار جاذبه های طبیعی همچون نفت وگاز باعث شده تا اقتصاد دنیا توجه ویژه ای  به آن داشته باشد .

جهانگیری ادامه داد: باید با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشیم و در این مسیر از ظرفیت های موجود استفاده کرده  تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی نماد اقتصاد مقاومتی است گفت:باید این سیاست ها را به خوبی اجرا کرد تا سرمایه گذاری های جدید نیز محقق شود.

جهانگیری با بیان اینکه صنعت پایین دستی ارزش افزوده ایجاد می کند تصریح کرد:باید از صنایع پایین دستی حمایت به عمل آورد و این امر یکی از اولویت های جدی دست اندرکاران  وزارت نفت است.

وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ایران را محدود نمی کند، اظهار کرد: لازمه توسعه اقتصاد کشور، تعامل با جهان و جذب سرمایه گذاری خارجی است تا بتوانیم نقش مکملی در اقتصاد جهانی داشته باشیم.

جهانگیری به ایجاد زمینه های سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: وزارت نفت باید سیاست شفافی در قیمت گذاری خوراک و تامین آن داشته باشد تا بازار مطمئنی را برای سرمایه گذاران خارجی تامین کند.

در پایان معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: امیدوارم صنعت پتروشیمی ایران رتبه نخست جهان را در حجم صادرات و تولید محصولات پتروشیمی به دست آورد.

کد خبر 7230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =