آلمانی ها در ایران خودرو می سازند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: خودروسازی های لوکس آلمانی به سرمایه گذاری در ایران و ایجاد خطوط تولید مشترک علاقمند هستند؛ همچنین در خدمات فنی و مهندسی و صنایع مربوط به شیمی و پتروشیمی هم انگیزه و سابقه خوبی از سوی آلمانی ها برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: خودروسازی های لوکس آلمانی به سرمایه گذاری در ایران و ایجاد خطوط تولید مشترک علاقمند هستند؛ همچنین در خدمات فنی و مهندسی و صنایع مربوط به شیمی و پتروشیمی هم انگیزه و سابقه خوبی از سوی آلمانی ها برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: صنایع خودروسازی آلمان استانداردهای بالاتری از خودروهای ایرانی دارند و لذا برای تامین مواد اولیه خط تولید این خودروها در داخل کشور به ارتقاء صنایع تولیدی قطعات و مواد اولیه نیازمندیم.
امید یراقی افزود: یکی از کالاهای واسطه ای پراهمیت در صنایع خودروسازی، محصولات صنایع پلاستیک است که برای رقابت در فضای بین المللی پساتحریم به ارتقاء خطوط تولید نیاز دارد.
یراقی در ادامه گفت: آلمان و اتریش دو کشور پیشرو برای توسعه روابط و سرمایه گذاری های مشترک با ایران در میان کشورهای حوزه یورو هستند.
رئیس اتاق ایران و آلمان افزود: این کشورها به دنبال بازاریابی برای محصولات خود و همچنین معرفی بسترهای سرمایه گذاری مشترک در ایران هستند که این هدف را از روش های مختلف مانند نمایشگاه های بین المللی صنعتی و تجاری در ایران دنبال می کنند؛ یکی از این نمایشگاه ها، نمایشگاه بین المللی ایران پلاست است که روز چهارشنبه در تهران افتتاح می گردد.
وی در ادامه گفت: شرکت های پژو و فولکس واگن نمونه هایی از خودروسازان اروپایی هستند که تمایل خود به تولید در ایران را ابراز کرده اند.
یراقی با اشاره به سابقه خوب همکاری ایران و آلمان از گذشته تاکنون افزود: آلمان بویژه در بحث خدمات فنی و مهندسی سابقه و انگیزه بسیار خوبی دارد. همچنین ایتالیا در تولید تجهیزات عامه خطوط تولید قوی تر است.
وی در ادامه گفت: شرکت های بزرگ شیمیایی، نفت و پتروشیمی و خدمات فنی مهندسی که از طرف آلمان اقدام به مذاکره با ایران پساتحریم نموده اند، برنامه های سرمایه گذاری بلندمدت در ایران را دنبال می کنند.
یراقی افزود: نمونه ای از این شرکت ها باسف BASF آلمان است که همایش بزرگی در روز 17 و 18 ماه می مطابق 28 و 29 اردیبهشت در تهران برگزار خواهد کرد.
وی در ادامه از حضور بیش از 400 مهمان ایرانی و خارجی در این همایش خبر داد.
رئیس اتاق ایران و آلمان همچنین از سفر وزیر اقتصاد آلمان که همزمان معاون اول صدراعظم آلمان نیز می باشد همراه با یک هیات بلندپایه اقتصادی به تهران خبر داد.
یراقی افزود: این سفر که در حوزه توسعه روابط صنایع مرتبط با شیمی و پتروشیمی خواهد بود در تاریخ سوم ماه می میلادی مطابق با 14 اردیبهشت به مقصد تهران انجام خواهد شد.
یراقی با اشاره به قراردهای جدید ایران و آلمان گفت: طبیعتاً دولت آلمان در جریان حجم مالی این ‏قرارداد قرار دارد، ولی تنها قراردادهای بزرگ نیستند که باید مورد توجه قرار گیرند بلکه شرکت های کوچک و متوسط در بخش خصوصی ‏هم هستند که مشکل تبادلات بانکی دارند و مشکلات آنها باید رفع شود. ‏
یراقی گفت: ما امیدواریم که با سال نوی ایرانی بانک های آلمانی هم بتوانند وارد این بازار بزرگ و جالبی که ایران الان برای ‏ارائه کردن دارد، باشد. البته بانک های کشورهای دیگر مثل هلند و ژنو نیز فعال شده اند که از طریق آنها نیز می شود اقدام کرد و با ‏توجه به اینکه اروپا الان یک اتحادیه است شرکت های آلمانی از طریق بانک های دیگر اروپایی هم می توانند مبادلاتشان را انجام دهند ‏ولی به هر حال داشتن یک بانک آلمانی برای آنها آسانتر است.‏

 

کد خبر 7262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =