اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تجار شیعه پاكستان برای گسترش همكاری با ایران

كراچی - ایرنا - اعضای اتاق بازرگانی بین المللی تجار شیعه پاكستان (JIBA) روز شنبه در نشستی ضمن بررسی راه های گسترش همكاری های تجاری-اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه این همكاری ها اعلام آمادگی كردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست بیش از 70 نفر از اعضای این اتاق بازرگانی و مدیران شركت های بزرگ پاكستانی كه در بخش های تجاری ، بانكی ، سرمایه گذاری ، بیمه، نفت، گاز، معدن، ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی، بهداشت، آموزشی حضور داشتند.
مهدی سبحانی سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كراچی نیز میهمان ویژه حاضر در این نشست بود.
اتاق بازرگانی بین المللی تجار شیعه پاكستان (JIBA - Jafari International business Asociation ) در سال 1991 در لندن به ثبت رسیده و شعبه هایی در آفریقا ، هند، كانادا ، دبی ف بنگلادش استرالیا ، آمریكا ، پاكستان و چند كشور دیگر دارد.
این اتاق در بخش های مختلف اقتصادی از جمله تجارت ، بانكداری ، بهداشت ، آموزش و ... فعال است. هرساله اعضای این اتاق از سراسر جهان در كنگره سالانه JIBA كه در یكی از كشورهای یاد شده برگزار می شود، حضور می یابند و سیاست های آتی خود را تنظیم می كنند. قرار است سال آینده این اتاق كنگره خود را در ایران برگزار كند.
در این نشست علیرضا شریف دبیر اتاق و ایاز تاور مدیر عامل JIba در شهر كراچی ، آمادگی اتاق برای گسترش همكاری های اقتصادی – تجاری با كشورمان را اعلام كردند. 
سپس سركنسول ایران در كراچی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع ضمن تشریح شرایط مثبت بوجود آمده در فضای بین المللی برای افزایش فعالیت های تجاری و اقتصادی در ایران و همچنین همسایگی و هم مرز بودن دو كشور و پیوندهای عمیق فرهنگی دینی بین دو ملت و روابط حسنه با دولت پاكستان كه از مان اعلام استقلال تا كنون ادامه داشته است ، به فرصت ها و ظرفیت های متعدد در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی و گردشكری در ایران اشاره كرد. 
سبحانی ضمن برشمردن ظرفیت های فراوان ایران در بخش سرمایه گذاری، به طور مشخص به طرح های موجود در مورد ساخت بیمارستان های بزرگ ، هتل هایی با سطوح مختلف در شهر مشهد و طرح های توسعه بند چابهار اشاره كرد. 
در پایان این نشست نیز اعضای اتاق بازرگانی یادشده سوال هایی درباره ادامه یا آغاز فعالیت های خود در ایران مطرح كردند كه از سبحانی پاسخ داده شد.
بیشتر سوال های مطرح شده در خصوص مشكلات مالی و بانكی با ایران بود كه سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كراچی ضمن اشاره به دستاوردهای سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، گفت: قرار است بر اساس توافق انجام شده، روابط بانكی بین دو كشور تسهیل شود و همچنین ایران و پاكستان شعبات بانكی خود را كشورهای یكدیگر افتتاح خواهند كرد .
سبحانی همچنین آمادگی سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر كراچی پاكستان به عنوان قلب اقتصاد وتجارت این كشور را برای تسهیل فعالیت های تجاری و برقراری تماس های متقابل تجار و مردم دو كشور، به اطلاع شركت كنندگان رساند. 

کد خبر 7268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =