آغاز روند منطقی تعرفه ها

رئیس کل گمرک ایران گفت: عدم افزایش تعرفه ها در بودجه ۹۵ میتواند زمینه را برای توسعه تجارت ایجاد کند،  تغییرات نباید ناگهانی بدون پیش زمینه رخ دهد، ابتدا باید زیرساخت های لازم برای رونق آن کار ایجاد شود تا دلالان و قاچاقچیانی که همیشه منتظر خطایی از این سازمان هستند نتوانند ورود پیدا کنند

رئیس کل گمرک ایران در گفت وگو با اگزیم نیوز گفت: عدم افزایش تعرفه ها در بوجه 95 به معنای آغاز چالش های تعرفه ای نیست، بلکه به معنای منطقی شدن تعرفه برخی کالاها است.

مسعود کرباسیان افزود: افزایش تعرفه‌ها همیشه باعث منطقی شدن آنها نیست در مواقعی این افزایش نوسان ببار می آورد که تجارت محصولات را سخت می کند بنابراین اگر عدم افزایش تعرفه ها باعث منطقی شدن آنها می‌شود بهتر است این رویکرد ادامه یابد.

وی افزود: در راستای توسعه تجارت و حضور موثر شرکت های ایرانی در سایر کشورها نیازمند اصلاح برخی قوانین یا امور هستیم که اصلاح تعرفه ها یا در مواقعی لغو آنها می تواند راهگشای این کار باشد.

رئیس کل گمرک با تاکید بر اینکه نوسان تعرفه ها سردرگمی هایی را ایجاد کرده بیان کرد: می پذیریم که نوسان یا لغو برخی تعرفه ها سردرگمی‌هایی ایجاد کرده اما با توجه به حساسیت امور گمرکی و دولتی بهتر است سطح اطلاعات و آگاهی افزایش یابد تا در صورتی چنین شرایطی نگرانی برای تجار نباشد.

کرباسیان در ادامه گفت: هرگونه تغییری‌ که به توسعه تجارت منجر شود قطعا مفید است اما تغییرات نباید ناگهانی بدون پیش زمینه رخ دهد، ابتدا باید زیرساخت های لازم برای رونق آن کار ایجاد شود تا دلالان و قاچاقچیانی که همیشه منتظر خطایی از این سازمان هستند نتوانند ورود پیدا کنند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به قانون فضای کسب و کار خاطر نشان کرد: پیش آگهی یکی از موضوعاتی است که در قانون فضای کسب و کار به آن اشاره شده یعنی برای آغاز فعالیت یا تغییرات در سازمان ها باید از چند هفته قبل اعلام شود تا افرادی که می‌توانند درآن زمینه فعالیت مفیدی داشته باشند وارد عرصه شوند.

پیش از این در اواخر سال ۹۴ اخباری مبنی بر کاهش طبقات تعرفه ای منتشر شده بود؛ براین اساس طبق مصوبه هیات دولت برای سال 95 هشت طبقه تعرفه‌ای داریم.

کد خبر 7282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =