پساتحریم، بستر ارتقای همكاری های تهران-برلین 

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت : شرایط پسا تحریم و گشایش اقتصادی برای كشورمان زمینه توسعه همكاری ها را با كشورهای مختلف فراهم ساخته و خواستار افزایش مناسبات دوجانبه بین ایران و آلمان در امور نمایشگاهی شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، حسین اسفهبدی در دیدار ولفرام فریش مدیر عامل نمایشگاههای هانوفر- آلمان با وی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران،سابقه برگزاری نمایشگاهها در دو كشور ایران و آلمان را یادآور شد و ابراز امیدواری كرد با توجه به گشایش در امور اقتصادی و شرایط پسا تحریم بتوان همكاریهای دو جانبه نمایشگاهی را گسترش داد. 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران، امكانات و فضای نمایشگاههای جمهوری اسلامی ایران وتراكم برگزاری 80 نمایشگاه داخلی سالیانه را خاطرنشان ساخت و گفت: كیفیت برگزاری نمایشگاه ها مثال زدنی است .
وی، ضمن مثبت دانستن سطح همكاری های نمایشگاهی بین دو كشور اظهار داشت : اكنون شرایط برای ارتقای كیفیت وكمیت همكاری ها مناسب است. 
« ولفرام فریش » مدیر عامل نمایشگاه های هانوفر- آلمان نیز در این دیدار ابراز امیدواری كرد: شرایط پسا تحریم و گشایش اقتصادی در ایران ، به ویژه برگزاری نمایشگاههای بین المللی و تجاری زمینه مناسبی برای حضور فعال شركتهای آلمانی باشد. 
' ولفرام فریش' مدیر عامل نمایشگاههای هانوفر- آلمان كه به اتفاق هیاتی عالی رتبه در ایران به سر می برد، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید بعمل آورده و از كیفیت برگزاری نمایشگاهها آگاه شد.
شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران سال 1338 تاسیس شد و از 1346 با در اختیار گرفتن اراضی فعلی و برپایی سالن ها و ساختمان اداری در سال 1348 نخستین نمایشگاه بین المللی خود را با نام نمایشگاه آسیایی به مدت 21 روز و با حضور33 كشور برگزار كرد.
براساس آمارهای گمرك جمهوری اسلامی ایران، حجم صادرات آلمان به ایران سالیانه حدود دو میلیارد و 245 میلیون دلار و حجم واردات این كشور از ایران هم 335میلیون دلار اعلام شد .
انتظار می رود پس از لغو تحریم ها، حجم روابط اقتصادی دو كشور به رقم 12 میلیارد دلار برسد.

کد خبر 7289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =