امضای ۲ یادداشت تفاهم با فرانسوی ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل فرانسه دو یادداشت تفاهم در حوزه هوایی و ریلی امضا شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از تسنیم، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل ونقل فرانسه دو یادداشت تفاهم در حوزه هوایی و ریلی امضا شد.

این دو یادداشت  تفاهم بین مدیرعامل هما و ایرفرانس و در حوزه ریلی نیز با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ازسرگیری پروازهای ایرفرانس به ایران، این اقدام را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: فرانسه در 18 ماه اخیر مذاکراتی با ما داشته و جزو کشورهایی بود که برای شروع یک دوره تازه پیشگاه بود.

آخوندی با بیان این که روابط ایران و فرانسه تاریخی با فراز و نشیب های همراه بوده است، افزود: موظفیم این رابطه دوباره بر پایه های درست استوار و از آن مراقبت کنیم.

وی با اشاره به آغاز مذاکره با ایرباس از یکسال پیش، اظهار کرد: به طور هفتگی جلسات مستمر درباره جزئیات خرید هواپیما بین ایران ایر و ایرباس برگزار شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بر مذاکرات نظارت داریم تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر در روزهای آینده قرارداد با ایرباس را نهایی کنیم.

آخوندی با اشاره به این که در رابطه با مباحث مربوط به حمل ونقل ریلی، بنادر و... مذاکرات خوبی داشتیم، افزود: قراردادی با طرف فرانسوی برای بازسازی ایستگاه های تهران و مشهد داریم، علاوه بر این در رابطه با مسائل فنی قطار سریع السیر تهران-قم –اصفهان با فرانسوی ها مذاکره داشته ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم که ایران ایر به عنوان ایرلاین ملی بازسازی ساختاری شود تا بتواند در سطح منطقه با سایر ایرلاین ها رقابت کند، البته نحوه حمایت نباید از یک حالت منصفانه نسبت به سایر ایرلاین ها خارج شود.

آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل فرانسه نیز در این کنفرانس خبری مشترک، با اشاره به آموزش هوانوردی در ایران اظهار کرد: اهداف ما دقیقا در چارچوب توافق پاریس قرار می گیرد، علاوه بر این برای حمل و نقل هوشمند در شهرهای ماندگار برنامه هایی را ارائه کرده ایم.

وی با ابراز خوشحالی از مشارکت زیاد شرکت های فرانسوی در ایران ادامه داد: مشکلاتی در حوزه بانکی باقی است اما هم ایران و هم فرانسوی ها می خواهند این مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنند.

وی افزود: می خواهیم همکاری را با کیفیت چند ماه پیش ادامه دهیم، همکاری نه فقط در سطح پروژه ها، بلکه آموزش، مدرسه هوانوردی فرانسه و ایران، همچنین طی هفته های آینده در خصوص نحوه تامین مالی مذاکره می کنیم.

وی با بیان این که کار ما با ایران صمیمانه و در یک فضای توام با اعتماد است از نهایی شدن قرارداد ایرباس طی چند هفته آینده خبر داد  و افزود: امیدوارم آلستوم در سطح توقعات که از آن می رود، باشد.

وزیر راه و حمل و نقل فرانسه در خصوص مذاکره با آمریکایی ها برای صدور مجوز فروش هواپیما به ایران نیز گفت: هواپیماهای ایرباس بیش از 10 درصد آمریکایی است و باید مجوز این کشور را دریافت کنیم، مذاکرات با آمریکا در این رابطه احتمالا هفته آینده نهایی می شود.

کد خبر 7291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =