رییس جمهور: هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است

رییس جمهور گفت: هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق به همت دولتمردان و بخش خصوصی وارد مدار شده است که نقشی مهم در کاهش ناترازی انرژی در کشور دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان افزود: ۲۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود داشت که با همت، تلاش و همراهی وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت بخشی از این کمبود با اقدام جهادی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق رفع شد.

وی با بیان اینکه با وارد مدار شدن هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در یک اقدام جهادی، بخشی از ناترازی‌ها کاهش یافت، اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات وارد مدار شده است که افزایش این میزان ظرفیت تولید برق در مدت زمان کوتاه، جای قدردانی دارد.

رئیسی افزود: بخش دولتی و خصوصی در کنار هم نشان داده می‌توان کارها و طرح‌های بزرگ را با تکیه بر متخصصان بومی به سرانجام رساند.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 72993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =