حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه واردات چین

مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان‌ماه) برگزار می‌شود که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، «نادر رشیدی» امروز چهارشنبه همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان ماه در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاتر بین‌المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارند که هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است، افزود: در دوره سال گذشته این نمایشگاه، ۳۰ شرکت ایرانی در بخش تجاری و ملی در نمایشگاه واردات چین شرکت کردند.

وی با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال ارتباط با ایران و کشورهای دیگر هستند، گفت: باید از ظرفیت‌های صادراتی به چین استفاده کنیم و از این طریق بازارهای صادراتی را در گروه کالاهای مختلف عرضه کنیم.

باید موقعیت بازار چین را شناخت
«حمید عادلی» رایزن بازرگانی ایران در چین نیز در خصوص اینکه باید موقعیت بازار چین را بشناسیم و کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالاها کنیم، افزود: چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند که این موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص خود را ۳۶ برابر افزایش داده است، گفت: چینی‌ها با سیاست «درهای باز» به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند. چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را زده‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی و نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آنها محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

رایزن بازرگانی ایران در چین عنوان کرد: کل صادرات کشور ما سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده است که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین و ۱۸ میلیارد دلار واردات به این کشور بوده است.

عادلی با اشاره به اینکه چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است سوخت‌های معدنی، پتروشیمی و مواد خام است. رتبه بعد صادرات کشور ما عراق است.

حضور ۱۲۸ کشور در نمایشگاه واردات چین

مدیر کریدور فناوری تا بازار با اشاره به اینکه ۱۲۸ کشور در نمایشگاه واردات چین حضور دارند، گفت: در ۲۰۲۳ این نمایشگاه با ۶ گروه کالایی برگزار شد که ۲۸۹ شرکت در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند که از ایران حدود ۳۰ شرکت حضور داشتند که در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، کشاورزی، اقتصادی و سایر موارد بود.

«علی طهاری» ادامه داد: خدمات و فناوری‌های جدید در این نمایشگاه رونمایی شد که ۴۱۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه خانه نوآوری و فناوری و مرکز تجاری ایران در چین راه‌اندازی شد، گفت: به دنبال صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیانی هستیم و تاکنون از طریق این مراکز هزار خدمات بازرگانی برای شرکت‌های ایرانی در جهت توسعه صادرات و واردات ارایه کرده ایم.

کد خبر 73363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =