چالش های سخت صنعتی در سال ۹۵

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در نشست کمیسیون صنعت اتاق ایران از شرایط نامساعد صنعت خبر داد و خواستار اقدامات و ارائه برنامه های پیشنهادی این کمیسیون درراستای مقابله با چالش های موجود شد

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در نشست کمیسیون صنعت اتاق ایران از شرایط نامساعد صنعت خبر داد و خواستار اقدامات و ارائه برنامه های پیشنهادی این کمیسیون درراستای مقابله با چالش های موجود شد. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، حسین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با حضور در اولین جلسه ماهانه کمیسیون صنایع اتاق ایران در سال 95 خاطرنشان کرد: این روزها صنعت در شرایط بحرانی به سر می برد؛ صنعت کشور را سیل برده و باید سدّی زد تا جلوی آن را گرفت.

وی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، وظیفه کمیسیون صنعت در سال جدید را مهم دانست و پیشنهاد کرد: کمیسیون جلسات خود را هر دو هفته یکبار برگزار کند تا بتواند مسائل بیشتری از صنعت را مورد بررسی قرار دهد. نقدینگی و بدهی های معوق بانکی از جمله مسائلی هستند که باید برای حل آنها چاره ای اندیشید. در ادامه ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران برنامه این کمیسیون در سال جدید را شناسایی مشکلات صنایع در کل کشور و توجه مضاعف بر صنایع کوچک و متوسط بیان کرد.

وی از توافق با معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی توسط بخش خصوصی و همکاری کمیسیون با معاونت تشکلهای اتاق ایران برای ساماندهی تشکلهای صنعتی و ایجاد کنفدراسیون ملی صنعت خبر داد. کارگروه خودروسازی کمیسیون صنایع گزارشی را درباره وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه سازی ارائه داد. در این گزارش اعلام شد که صنعت خودرو جزو 5 صنعت برتر جهان محسوب می شود و اشتغالزایی زیادی را به همراه دارد. این صنعت در ایران حدود 600 هزار شغل ایجاد کرده است. به ادعای گزارش ارائه شده با توجه به روند رو به رشد واردات خودرو از سال 70 تا 93 ، صنعت خودروی داخل ،مورد ظلم واقع شده و در نتیجه صنعت قطعه سازی را با بحران روبرو ساخته است و اگر تمهیدی اندیشیده نشود در آینده دچار مشکلات بسیار جدی خواهد شد.

در حال حاضر بالغ بر 300 مدل خودرو در کشور عرضه می شود که نتیجه آن عدم سرمایه گذاری های جدید در قطعه سازی خواهد بود. همچنین صنعت خودروسازی بزرگترین مالیات دهنده به دولت به شمار می اید و بیشترین توان اشتغالزایی را دارد که اگر مورد توجه قرار گیردمی تواند موتور اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

 

کد خبر 7303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =