ایران از واردکننده خدمات در صنعت نفت به صادرکننده تبدیل شد

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در دولت سیزدهم رویکردها تغییر کرد و به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی حرکت کردیم؛ به طوری که در پروژه بازسازی پالایشگاه ونزوئلا، به صورت کامل از دانش ایرانی استفاده شد و ۲ میلیون کالای تولید داخل را صادر کردیم.

به گزارش اگزیم نیوز، فرهاد احمدی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: این شرکت وظیفه طراحی و ساخت پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت شامل خطوط لوله پالایشگاه‌ها، اسکله‌ها پتروپالایشگاه‌ها و خطوط لوله و مخابرات را دارد.

وی افزود: تاکنون خدمات زیادی در حوزه پایین‌دست صنعت نفت کشور ارائه شده و پالایشگاهی نیست که این شرکت نقشی در آن نداشته باشد. طراحی و ساخت خطوط لوله بیش از ۱۴ هزار کیلومتر یکی از نقش‌های اساسی توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در راستای تامین انرژی کشور انجام شده و کلیه پالایشگاه‌های کشور از خدمات این شرکت بهره بودند.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در دولت سیزدهم توانستیم صادرات خدمات فنی و مهندسی را انجام دهیم و پالایشگاه ال‌پالیتو در ونزوئلا را بازسازی کردیم.

احمدی بیان کرد: گام دومی که برداشته شد اخذ دانش فنی بود که از این موضوع در پروژه پالایشگاهی شهید سلیمانی و طراحی تمام واحدهای این پتروپالایشگاه استفاده کردیم و آن را کمتر از سه ماه به مرحله مناقصه رساندیم که تا آخر سال این پتروپالایشگاه عظیم طراحی بنیادی عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته با فراز نشیب تامین مالی پروژه‌ها روبرو بودیم، اما در حوزه خطوط لوله ۵۰۰۰ کیلومتر خط لوله احداث کردیم که رکورد پیشرفت ۳۲ درصدی در پروژه‌های پتروپالایشگاهی بی‌سابقه است. عدم تامین مالی به موقع پروژه‌ها اصلی‌ترین مشکل است و اگر منابع مالی به موقع تامین شود، پروژه‌ها به موقع انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در پروژه پالایشگاه ونزوئلا چند قدم اساسی برداشتیم و توانستیم با استانداردهای آنها کار را انجام دهیم و گام به گام استانداردهای خود را با فنّاوری ونزوئلایی‌هایی که بیشتر آمریکایی بود، جایگزین کنیم.

احمدی اظهار داشت: تجهیزات و خدمات تولیدکنندگان خود را صادر به کشورهای خارجی صادر کردیم که نشان می‌دهد ا واردکننده خدمات به صادرکننده خدمات تبدیل شده‌ایم.

وی اعلام کرد: خط لوله ۲۳۶ کیلومتری ارومیه تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 73520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =