قرارداد یک میلیارد دلاری نفتی‌ها با شرکت‌ها/تکلیف ۱۲ دستگاه برای خرید داخلی

سخنگوی دولت از انعقاد قرارداد یک میلیارد دلاری وزارت نفت با فناوران خبر داد.

علی بهادری جهرمی امروز(جمعه)در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران برگزاری نمایشگاه اینوتکس را فرصتی برای آشنایی مجموعه دانش‌بنیان با یکدیگر و حاکمیت با دستاوردهای فناورانه عنوان کرد و یادآور شد: هر سال که از این نمایشگاه بازدید می‌کنم، این رویداد پربارتر برگزار شده است.
وی حرکت نوآوری در کشور را با سرعت توصیف کرد و گفت: بهترین مورد برای فعالان این زیست بوم، ایجاد فرصت برای جوانان بوده و این‌که اثر و نتیجه آن‌ها در جامعه دیده شود. این امری است که موجب شده تا فناوران درخواست داشته باشند تا دستاوردها و اثرات آن‌ها در جامعه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
جهرمی با بیان اینکه با مشاهده این فعالیت‌ها مسؤولیت مضاعفی را احساس می‌کنیم، ادامه داد: من در این نمایشگاه نوجوانان ۱۵ ساله را دیدم که این امر نشان می‌دهد نوجوانان و جوانان در حوزه فناوری صاحب ایده هستند و تا زمانی که امثال شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه‌های فناوری با این سرعت و اعتماد به نفس حرکت می‌کنند، اطمینان داریم که آینده و کشور و زندگی جمعی زیباست و سرعت رشد ما بیشتر از گذشته خواهد بود.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت از عمق جان ایمان دارد که آینده زیبای کشورمان در گرو اهمیت قائل شدن و حمایت مؤثر کردن از خانواده فناوری است، خاطرنشان کرد: سال قبل به بهانه نامگذاری سال، ۱۲ آیین‌نامه را برای ۱۲ دستگاهی که بیشترین قابلیت سفارش‌دهی و خرید داشتند، همچون وزارت بهداشت، ورزش، نفت، نیرو، راه و مسکن و شهرسازی و صنعت و معدن و ورزش، صادر کردیم که سفارش‌های خرید خود را اعلام کنند.
وی هدف از این اقدام را خرید دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و فناور ذکر کرد و ادامه داد: گزارش‌هایی که در این زمینه دریافت کردیم، قابل قبول است؛ به این معنا که به سمت توجه بیشتر حرکت می‌کنیم نه بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها.
جهرمی با تاکید بر اینکه حوزه‌های نیرو و نفت نیاز به خدمات فناورانه بیشتری دارند، یادآور شد: در حوزه نفت نزدیک به ۷۰۰ شرکت با وزارت نفت قرارداد جاری دارند که حجم این قراردادها حدود یک میلیارد دلار می‌شود.
وی این میزان حجم قرارداد را به معنی دیده شدن این دستاوردها دانست و گفت: ظرفیت‌هایی که در این اکوسیستم وجود دارد، قطعا بیشتر است و دولت هم حامی پشتیبان است و هم تلاش می‌کند که با تمام توان بهره‌برداری حداکثری از این دستاوردها داشته باشد.

کد خبر 73560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =