دو اقدام موثر در عادی سازی روابط بانکی

رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم تقویت ساختار مالی و افزایش سرمایه بانکها به عنوان دو اقدام موثر در تسریع بازگشت روابط بانکی به پیش از تحریم تاکید کرد. موضوعات مورد بحث با ‌آمریکا در نهایت منجر به تاکید آقای کری، وزیر خارجه آمریکا به بانک‌های اروپایی برای همکاری با بانک های ایران شد و اعلام کرد هر بانکی در این زمینه تردید دارد می‌تواند با واشنگتن تماس گیرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه تحریم‌ها، در حال حاضر محدودیتی در فعالیت بانکی ما با دیگر کشورها جز آمریکا ایجاد نمی‌کند، گفت: در توافق ایران و کشورهای 1+5 تمام تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران برداشته شده اما تحریم‌های اولیه باقی مانده است که ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد.

سیف پیش تر در شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه در حال حاضر ما نمی‌توانیم از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران استفاده کنیم گفت: قدرت‌های جهانی طرف مذاکره با ایران، باید به تمام آنچه تعهد داده‌اند عمل کنند، حتی اگر به این معنا باشد که قوانین و تنظیمات خود را تغییر دهند.

رئیس كل بانك مركزی در حاشیه اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، موقعیت مطلوب ایران را مرهون پیشرفت‌های مثبت دو سال گذشته خواند و افزود: ارتقای وضعیت ایران در سطح بین المللی موجب شده كه در دوران پساتحریم با شركای خارجی خود دوباره همكاری كنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، سیف بعد از سفر به واشنگتن و در جریان دیدار با وزیر دارایی آفریقای جنوبی در تهران تصریح کرد: در ملاقاتم با آقای جک لو وزیر خزانه‌داری امریکا، ایشان تایید کردند که وضعیت ایران بسیار مناسب است منتها باید قدم‌های دیگری نیز برداشته شود.

وی اقدام دیگر در این خصوص را تقویت ساختار مالی و ترازنامه بانک‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: تقویت ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول و همچنین افزایش سرمایه در بانک‌ها مدنظر ماست که به سرعت در حال انجام است.

سیف افزود: بانک‌های کوچک و متوسط در برقراری ارتباط با بانک‌های ایران مشکلی ندارند.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص مباحث اخیر بین ایران و آمریکا گفت: موضوعات مورد بحث بین دو کشور در نهایت منجر به تاکید آقای کری، وزیر خارجه آمریکا به بانک‌های اروپایی برای همکاری با بانک های ایران شد و اعلام کرد هر بانکی در این زمینه تردید دارد می‌تواند با واشنگتن تماس گیرد.

کد خبر 7387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =