اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل برگزار می‌شود

در دیدار سفیر برزیل در تهران با رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور دو طرف عزم خود را برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل اعلام کردند.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه، «ادواردو گرادیلونه نتو» سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در تهران، امروز (چهارشنبه) با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور، با «مسعود میرزایی» رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، دیدار کرد و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و پیگیری موضوع‌های در دستور کار روابط اقتصادی دو کشور در بخش‌های مختلف، به بحث و بررسی گذاشته شد.

سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در تهران، در این دیدار، ضمن عرض تسلیت از طرف دولت و ملت برزیل، نسبت به فقدان رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان ایشان در سانحه بالگرد ابراز همدردی کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار با قدردانی از ابراز همدردی محبت‌آمیز آقای گرادیلونه، بر توسعه روابط با کشورهای دوست و همسو از جمله کشور برزیل و تداوم این رویکرد، تأکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار، دو طرف ضمن تأکید بر ضرورت تحرک بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی دو کشور، آمادگی و عزم خود را برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تبادل هیئت‎های اقتصادی از بخش‎های دولتی و خصوصی بین دو کشور اعلام کردند.

برطرف کردن مشکلات و موانع موجود بر سر راه گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو طرف، از دیگر مباحث مورد تأکید در این دیدار بود.

کد خبر 74009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =