دولت سیزدهم از اقشار کم درآمد حمایت کرد/ حل بخش قابل توجهی از مشکلات

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اقتصادی تلاش‌های بسیاری کرد و توانست بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند، گفت: اجرای طرح کالابرگ یا افزایش یارانه‌ها از اقدامات خوب دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقشار جامعه بود.

به گزارش اگزیم نیوز، مرتضی افقه روز پنجشنبه با اشاره به اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم و اینکه زحمات زیادی کشید، هر چند که در شرایط تحریمی سختی قرار داشتیم، افزود: دولت تلاش‌هایی برای مذاکرات و توسعه روابط بین‌المللی انجام داد، بر این اساس به دنبال سراغ کشورهای همسایه رفت تا از این طریق روابط تقویت و توسعه پیدا کند اگرچه برخی از این کشورها وابسته به غرب بودند.

استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه دولت سیزدهم نرخ تورم را به ۳۷ درصد رساند، گفت: این اقدام در راستای کنترل و مدیریت وضعیت نقدینگی با وجود تداوم تحریم‌ها در این ساختار اقتصادی رقم خورد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم از اقشار کم درآمد حمایت کرد، به گونه‌ای که طرح کالابرگ را برای افرادی که زیر خط فقر و دارای وضعیت نامناسب اقتصادی بودند اختصاص داد که این امر به معیشت خانوارها کمک کرد ما با این طرح دولت موافق بودیم؛ چرا که در راستای کنترل قیمت‌ها و حمایت از سه دهک پایین جامعه بود و اثرات مطلوب اقتصادی را برای آنان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثر می‌گذارد، گفت: با وجود تحریم‌ها، در اقتصاد کشور اقداماتی خوبی صورتی گرفته است؛ اجرای طرح کالابرگ یا افزایش یارانه‌ها از جمله اقدامات خوب دولت سیزدهم بود که در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه بود.

کد خبر 74014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =