افزایش همکاری تجار و بانک مرکزی/ ارز تک نرخی در شرایط کنونی نتیجه مطلوب ندارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ارز تک نرخی در شرایط تحریم نتیجه مطلوب ندارد، گفت: همکاری فعالان اقتصادی با بانک مرکزی بیشتر از قبل شده و مصوبه‌ها با مشورت تجار به تصویب و اجرا می‌رسد.

به گزارش اگزیم نیوز، مجیدرضا حریری روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: یکی از رویکردهای بانک مرکزی که قبلاً شاهد آن نبودیم مصوبه‌هایی است که با مشورت فعالان اقتصادی به تصویب می‌رسد، در حالی که قبلاً مصوبه‌ها ابلاغ می‌شد و بعد از آن فعالان اقتصادی از آن مطلع می‌شدند.

این فعال اقتصادی به جلساتی که با فعالان اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی داشتند، اشاره کرد و افزود: در طول سال‌های گذشته فعالان اقتصادی با توجه به شرایط و مصوبه‌های گوناگون با رئیس کل بانک مرکزی جلساتی داشتند و اخیراً نیز روسای اتاق‌های بازرگانی مختلف در بانک مرکزی دور هم جمع شدند. در این جلسه موضع‌گیری‌هایی نسبت به بانک مرکزی شد که واقعیت نداشت و بیشتر بحث منافع شخصی و صنفی مطرح بود.

حریری تصریح کرد: رابطه بانک مرکزی با فعالان اقتصادی در دولت سیزدهم به صورت سازمان یافته و مرتب برگزار می‌شود؛ همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی ایران- چین، ایران- عراق و ایران و امارات که تجارت زیادی با این کشورها داریم، به صورت مرتب با معاون ارزی بانک مرکزی در ارتباط هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: ما به عنوان فعال اتاق بازرگانی ایران و چین همکاری و جلسات زیادی با معاون ارزی بانک مرکزی داریم و به این دلیل که با احتساب کالاهایی که به امارات می‌رود ۴۰ درصد تجارت کشور با چین است.

به گفته وی، برخی فعالان اقتصادی معتقدند ارز تک نرخی برای اقتصاد مطلوب است و هم همین نظر را داریم، اما باید توجه داشت این اقدام در شرایط تحریم قابلیت اجرا ندارد و ممکن است منجر به اجرای نسخه‌های دیگر نیز شود.

کد خبر 74020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =