افزایش ۹ درصدی بهای جهانی طلا/ کاهش ۱۰۰ هزار تومانی حباب سکه

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از افزایش ۹ درصدی بهای جهانی هر اونس طلا خبر داد و گفت: در بازار ایران در هفته ای که گذشت، حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، نادر بذرافشان روز جمعه در گفت‌وگویی درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، افزود: در این مدت شاهد روند نوسانی کاهش و افزایش قیمت طلا در بازار داخلی بودیم در حالی که بهای جهانی هر اونس طلا با ۹ دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۴۳ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات دیروز ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان، قیمت سکه طرح جدید یک میلیون تومان افزایش هفتگی ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و همچنین سکه های یک گرمی بانک مرکزی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه - دهم خرداد - هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱۶ هزار تومان افزایش هفتگی ۳ میلیون و ۳۷۵ هزارتومان و طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان افزود: در این هفته حباب سکه در مجموع حدود ۱۰۰ هزار تومان نسبت به هفته قبل از آن کاهش قیمت داشت به طوری که حباب سکه در بازارهای داخلی به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه هفته آینده پیش بینی کرد: طی یک ماه گذشته ثبات نسبی قیمت ها را داشته ایم بنابراین قیمت طلا و سکه در هفته آینده مبتنی بر بهای اونس جهانی، بازار ارز داخلی و عرضه و تقاضا خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اوایل امسال شاهد کاهش تقاضا در بازار طلا هستیم، اظهار داشت: با توجه به بهای جهانی هر اونس طلا و نرخ ارز، به نظر می رسد در هفته آینده نوسان خاصی نداشته باشیم و تنها افزایش ۱ تا ۳ درصدی را در بازار تجربه کنیم.

کد خبر 74027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =