تحمیل هزینه‌های اضافی بر کالاهای وارداتی را مرتفع می‌کنیم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مشکلات مربوط به امور گمرکی منطقه احصا می‌شود، گفت: در تلاشیم تا با رفع برخی موانع موجود در مسیر واردات، هزینه‌های اضافی تحمیل شده بر کالاها را مرتفع سازیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «مهدی ذوقی» در نشست مشترک با جامعه بازاریان کیش اظهار داشت: چابک سازی و تسهیل فرآیندها و دستورالعمل‌ها به منظور توسعه و تعالی تجارت پوشاک و کیف و کفش در جزیره کیش را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل امور گمرکی نیازمند یک همکاری همه جانبه است، افزود: در این مسیر از تمام ظرفیت‌های موجود در قانون بهره مند خواهیم شد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت پرهیز از برگزاری جلسات هماهنگی کلیشه‌ای تاکید کرد و گفت: به دنبال کار برای حصول نتیجه هستیم؛ بازنگری و بهبود مستمر در برخی از شیوه نامه‌ها و فرآیندهای اجرایی گمرکی ضروری است.

وی از بخش خصوصی خواست تا توان، تجربه و دانش خود برای تسهیل در امور گمرکی را ارائه و همکاری لازم را در این راستا داشته باشد.

مشکلات مربوط به امور گمرکی در کیش کاهش محسوسی داشته است

همچنین در این جلسه «رحمان سادات نجفی» مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، اقدامات اخیر صورت گرفته گمرکی در منطقه آزاد کیش را سازنده توصیف کرد و گفت: مشکلات مربوط به امور گمرکی در کیش کاهش محسوسی داشته و این امر نشات گرفته از نگاه علمی و دلسوزانه حاکم بر این بخش است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات با حضور مدیران و ذینفعان، علاوه بر آگاهی تصمیم گیرندگان، شرایط را برای رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی کیش فراهم می‌کند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه دستورالعمل‌های دست و پا گیر و هزینه‌های سرسام آور واردات، مالیات، باربری و تخلیه و بارگیری، اجاره غرفه فروش و امثالهم شرایط را به گونه ای رقم زده که انگیزه خرید را در گردشگران به طور محسوسی کاهش داده است، اضافه کرد: همواره خرید یکی از جاذبه‌های سفر به کیش بوده است که باید برای حفظ آن تمامی تلاش خود را به کار برد.

در این نشست کارشناسی چهار ساعته که با حضور اعضای جامعه بازاریان و نمایندگان اصناف برگزار شد، در خصوص راهکارهای رفع مهمترین موضوعات و مشکلات واردات کالا در صنف پوشاک، کیف و کفش اعم از ورود کالای بدون نظارت از سرزمین اصلی، ارزش‌گذاری منصفانه، پرهیز از نظارت مازاد برای بازرگانان خوشنام، سیاست انقباضی در ترخیص کالای کم کیفیت و کپی کاری شده، پوشاک شبه مستعمل و فله، اخذ کارت بازرگانی برای عموم صاحبین کالای واقعی، کمیته مشترک فنی پوشاک و کیف و کفش برای تشخیص کالاهای کیفیت ممتاز و نهایتا سیاست‌های سلبی و ایجابی برای پوشاک اصل و غیراصل در گمرک، تبادل نظر شد.

کد خبر 74080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =