غلبه تولید داخلی بر مصرف گوشت مرغ در دولت سیزدهم/ صادرات ۱۲ هزار تن گوشت مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از تداوم کاهش قیمت مرغ زنده کمتر از نرخ مصوب خبر داد و گفت: سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم باعث شد تولید داخلی به میزان مصرف گوشت مرغ مصرف غلبه کند و تنش بازار این محصول کاهش یابد

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، علی ابراهیمی از تداوم افت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده زیر قیمت مصوب خبر داد و اظهار داشت: از مرداد سال گذشته تا کنون تولید گوشت مرغ بر میزان مصرف داخلی غلبه داشته و همین امر باعث شده که طی چند ماه اخیر تنش قیمتی در بازار مرغ نداشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی با برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مطابقت دارد و حتی در برخی دوره‌ها بیشتر انجام می‌شود.

۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت

وی افزود: طبق آمارها در اردیبهشت ماه امسال ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورشی انجام شده که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی و ذخایر راهبُردی، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴ هزار تن از این محصول به کشور عراق صادر شده است.

ابراهیمی هدفگذاری صادرات گوشت مرغ را تا پایان خردادماه ۱۲ هزار تن دانست و گفت: با توجه به بازار داخلی و اینکه بازار هدف ما تحت تاثیر قرار نگیرد، به صورت حساب شده و تدریجی مرغ صادر می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی دستیابی به بازارهای جدید صادراتی را از اقدامات مهم عنوان و تصریح کرد:: اکنون گوشت مرغ ایران به بازار عراق صادر می‌شود، اما برای دستیابی به بازارهای جدید به بازرگانانی که منهای عراق بازار صادراتی ایجاد کنند مشوق‌هایی ارایه خواهیم داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۵۴ تا ۵۹ هزار تومان است که برای پرورش‌دهندگان همچنان زیر قیمت مصوب است که همین امر موجب تداوم زیان تولیدکنندگان شده است. عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار است.

وضعیت بازار نهاده‌های دامی را مناسب است

ابراهیمی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با راه‌اندازی بازارهای صادراتی میزان تولید را بالا نگه داشته و به طور مجدد شاهد حرکات نوسانی و تنش در بازار همچون سال گذشته نباشیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور وضعیت بازار نهاده‌های دامی را مناسب دانست و افزود: اکنون کنجاله سویا طبق روال عادی و ذرت زیر قیمت مصوب در سامانه بازارگاه به‌وفور موجود است؛ بنابراین مشکلی در تامین نهاده‌ها و تولید مرغ گوشتی نداریم.

وی گفت: اکنون تولیدکنندگان به دلیل اینکه قیمت مرغ زنده کمتر از قیمت مصوب شده، زیان می‌دهند؛ بنابراین تلاش داریم با خرید حمایتی از سوی شرکت پشتیبانی و تداوم صادرات قیمت‌ها را متعادل نگه داریم.

کد خبر 74124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =