سفره غذا در حال تثبیت و گسترش/ بهبود ۲ میلیارد دلار تراز تجاری کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم نشان می‌دهد معیشت و سفره خانوارها در سه سال گذشته بهتر شده و تراز تجاری کشاورزی ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمدعلی نیکبخت افزود: آمارها نشان می‌دهد نرخ تورم مواد غذایی از نرخ تورم کل یک درصد کاهش یافت. همچنین شاخص‌های اقتصادی کشاورزی ایران نشان می‌دهد وضعیت روبه بهبود است البته در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ذخایر محصولات اساسی متعادل نبود اما اکنون وضعیت بی‌نظیری را شاهد هستیم.

وی درباره ذخایر نهاده‌های دام و طیور نیز گفت: ذخایر نهاده تا مهر ماه و در برخی اقلام بیشتر تامین شده که این موضوع به تولید کننده اطمینان و دلگرمی می دهد که قیمت مواد اولیه ثابت است و می‌تواند تولید بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده کشاورزی به سمت مثبت میل کرده است، تصریح کرد: تراز تجاری بخش کشاورزی ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

به گفته این عضو کابینه دولت سیزدهم، در تولید مرغ و تخم‌مرغ با تامین کافی و به موقع منابع پایه تولید، نهاده و تلاش مستمر تشکل‌ها و تولیدکنندگان از گلوگاه تامین بازار داخل عبور کرده‌ایم و حالا؛ تقویت صادرات، دغدغه اصلی است.

کد خبر 74137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =