تشکیل قرارگاه توسعه صادرات/ اقدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل صادرات

وزیر جهادکشاورزی از تشکیل قرارگاه توسعه صادرات خبر داد و گفت: افزایش صادرات در سال گذشته عامل بهبود تراز تجاری، تامین آرامش بازار و پایداری تولید بوده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» در گردهمایی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه واردات بنیان تولید را سست می‌کند، افزود: نخبگی در صادرات نیاز امروز کشاورزی برای توسعه، ارزآوری و اشتغال‌زایی است، از این رو ضرورت دارد قرارگاه توسعه صادرات برای دستیابی به هدفگذاری صادراتی با رویکرد جهشی تشکیل شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، صادرات محصولات و کالاهای کشاورزی تسهیل شود.

وی، یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاران را کاهش زمان صدور مجوزها دانست و تصریح‌کرد: کاهش زمان صدور مجوزها در بخش کشاورزی باعث جذب سرمایه‌های معطل فراوان در کشور می‌شود.

نیکبخت در جمع جوانان و نخبگان معاونت‌ها و سازمان‌های ملی و استانی وزارت جهاد کشاورزی با تبیین برنامه‌های کلان وزارتخانه، افزود: مفهوم عملیاتی «مشارکت مردم» این است که تعاونی‌ها به نمایندگی از مجامع مردمی با کم کردن فاصله مزرعه تا بازار، سود حاصل را میان تولیدکننده واقعی و مصرف کننده نهایی توزیع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: استفاده از سرمایه فراوان در دست مردم مشکل کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را جبران می‌کند و با این روش به آسانی می‌توان نگاه سرمایه‌گذاری با وام بانکی را به حداقل رساند.

وی، راهبرد کشت قراردادی را حرکت موثر دیگری برای جذب سرمایه به بخش کشاورزی دانست و تصریح‌کرد: کشت قراردادی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند کمبود منابع مالی را جبران کند.

نیکبخت با قدردانی از کشاورزان گندمکار برای کمک به خودکفایی کشور در تولید و تامین غذای اصلی مردم، افزود: مجموعه ارکان دولت همه تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران انجام می‌دهد.

وی همچنین در این گردهمایی، آینده‌پژوهی در امنیت غذایی را یکی از مهمترین اهداف و راهبردهای دولت سیزدهم و وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و نخبه در حل مشکلات بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: نظر به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش و اهمیت جوانان و نخبگان در پیشرفت و تعالی کشور و تاکید رئیس جمهور شهید در جلسات بر نقش جوانان و نخبگان در تحولات اساسی کشور به ویژه در بخش کشاورزی، آذر ماه سال ۱۴۰۲ ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه تشکیل شد.

نیکبخت یادآور شد: به دلیل اهمیت و نقش این ستاد در بخش کشاورزی و تولید و امنیت غذایی روز بیست و یکم خرداد در هفته جهاد کشاورزی به نام جهاد کشاورزی، مشارکت جوانان و نخبگان نامگذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با اتکا به خداوند متعال در پرتو توصیه‌های رهبر معظم انقلاب با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان نخبه سراسر کشور در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، گام‌های ارزشمندی در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شود.

در این گردهمایی، نخبگان فعال در بخش‌های مختلف معاونت‌های سازمانی و استانی وزارت جهاد کشاورزی در حضور مدیران کل و مشاوران وزیر به بیان نظرات خود در راستای بهبود شرایط اداری و تحقق شعار سال به منظور کسب جهش تولید با همکاری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

کد خبر 74196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =