۹۸ هزار میلیارد تومان مولدسازی توسط سازمان ملی زمین و مسکن انجام‌ می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای انجام ۹۸ هزار میلیارد تومان مولدسازی در سال جاری در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، "ارسلان مالکی" امروز (سه‌شنبه) در جریان نشست خبری افزود: ماهیت سازمان ملی زمین و مسکن یک ماهیت درآمد- هزینه‌ای است و از همان ابتدا باید به منظور انجام ماموریت خود و اجرای پروژه‌ها از منابع خود کسب درآمد می‌کردیم. بر این اساس مولدسازی موضوع جدیدی برای این سازمان نیست.
وی با بیان اینکه در ادوار گذشته پروژه مسکنی خاصی در کشور تعریف نشده بود و به همان نسبت نیز نیازی به فروش و مولدسازی احساس نشد، گفت: اما وقتی در این دولت یکهزار و ۵۷۰ پروژه از سوی این سازمان تعریف شد، باید به مولدسازی رونق می‌دادیم.
مالکی یادآور شد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر سال فقط ۲هزار میلیارد تومان برای امر مولدسازی برنامه‌ریزی شده بود، اما برنامه اجرایی امسال ما ۹۸ هزار میلیارد تومان مولدسازی است.
وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان شناسایی منابع انجام شده و ۳۵ هزار میلیارد تومان آن نیز محقق شده است؛ به عبارتی به اندازه ۳۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزایی اتفاق افتاده، اموال به فروش رفته، تهاتر شده یا به پروژه تخصیص داده شده است.

شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور برای شهرک‌سازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره شهرک‌سازی در کشور، به بکارگیری ۵۰ مشاور متخصص شهرساز اشاره کرد و افزود: حاصل مطالعه آنها شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور به‌منظور شهرک‌سازی بود که ۶۰ شهرک مراحل تصویب را در کارگروه‌های فنی و تخصصی طی کرده است. از این تعداد عملیات اجرایی ۱۱ شهرک آغاز شده است.
مالکی گفت: در استان تهران پنج شهرک مصوب شده که شهرک "اعتمادیه" به مرحله نهایی رسیده است.
وی خاطرنشان‌کرد: مجموع زمین در نظر گرفته شده برای همه ۶۰ شهرک یاد شده ۱۵ هزار و ۵۰۹ هکتار است که برآورد می‌شود ۳۷۸ هزار واحد در آنها بارگذاری شود.

کد خبر 74229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =