حد نصاب جدید در معاملات برق بورس انرژی/ ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق معامله شد

سخنگوی صنعت برق با بیان این که با استقبال نیروگاه‌ها و مشارکت شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، تالار معاملات برق بورس انرژی ٢٧ خرداد شاهد ثبت نصاب جدیدی از معاملات بود، تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس را همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بازیگران بازار برق روز یکشنبه شاهد مبادله بیش از ٢٣٨ میلیارد تومان برق در بورس انرژی بودند افزود: براساس آمار بورس انرژی بیشترین حجم معامله دیروز مربوط به بار پایه ماهانه تیر به ارزش بیش از ١٧٠ میلیارد تومان بود. در معاملات یادشده حداکثر قیمت ثبت شده در بازار برابر با ۱۳۵۶ ریال مربوط به پیک بار تیر ماه بود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که از ابتدای اردیبهشت سال جاری و با شروع فرآیند اصلاح روابط مالی در صنعت برق کشور تاکنون بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ۳۵۸۰ میلیارد تومان در بورس انرژی معامله شده است، ابراز امیدواری کرد در نمادهای مرداد و شهریور شاهد معاملات بیشتری باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: از ابتدای شروع جریان مالی صنعت برق در اردیبهشت ماه، حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: براساس بررسی کارشناسان نزدیکی به روزهای پایانی معاملات بار تیر ماه، ورود نیروگاه‌های جدید به معاملات برق در بورس و همچنین افزایش شرکتهای کارگزاری فعال در بازار برق منجر به اعتماد هر چه بیشتر بازیگران به این بازار و افزایش معاملات برق در آن شده است.

کد خبر 74330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =