«بازار ارز توافقی» مزیت رقابتی را افزایش می‌دهد/ افزایش اشتغال و تولید در کشور

یک فعال اقتصادی یکی از مزیت‌های راه‌اندازی بازار ارز توافقی را افزایش توان رقابتی بنگاه‌های داخلی در تجارت جهانی یا بازار هدف عنوان کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، جعفر دل دل روز سه شنبه با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی به تازگی از راه اندازی بازار ارز توافقی خبر داده است، اظهار داشت: بازار توافقی به صادرکنندگان کمک می‌کند تا ارز حاصل از صادرات خود را بدون نگرانی از نوسانات بازار، به قیمتی نزدیک به بازار آزاد به فروش برسانند.
وی تصریح کرد: بازار ارز توافقی به افزایش صادرات و افزایش سود آوری بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند، زیرا در حال حاضر تولید کننده صادرات محور کالاهای خود را با نرخ ارز بالاتر می‌خرد و در مقابل ارز صادراتی خود را با قیمت کمتری به فروش می‌رساند، بنابراین هزینه تولید افزایش می‌یابد.
این فعال اقتصادی گفت: یکی از مزیت‌های راه اندازی بازار ارز توافقی افزایش توان رقابتی بنگاه‌های داخلی در تجارت جهانی یا بازار هدف است، به عنوان نمونه چین، هند و به تازگی عربستان کالاهایی به عراق صادر می‌کنند؛ اما ایران نمی‌تواند در صادرات به عراق با این کشورها رقابت کند؛ ولی با راه اندازی بازار ارز توافقی امکان رقابت با سایر کشورها در صادرات کالا فراهم می‌شود.
وی افزود: اگر بتوانیم محصولات کشورمان را با قیمت مناسب تری به عراق یا هر کشور دیگری صادر کنیم تولید و صادرات مقرون به صرفه خواهد شد؛ در نتیجه صادر کننده می‌تواند کالاهای خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر به فروش برساند که این باعث افزایش توان رقابت خواهد شد.
دل دل در پایان تاکید کرد: با راه‌اندازی بازار ارز توافقی تیراژ تولید افزایش پیدا می‌کند و صادرکننده می‌تواند کالاهای بیشتری صادر کند که این موضوع به افزایش درآمدهای ارزی و رشد اشتغال نیز کمک می‌کند.

کد خبر 74347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =