مهار تورم، حلقه مفقوده وعده‌های انتخاباتی/ نامزدها تیم اقتصادی خود را معرفی کنند

یک استاد دانشگاه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکنون درباره مهار تورم و رشد اشتغال برنامه مشخصی ارائه ندادند و با توجه به مسئولیتی که قرار است بر عهده داشته باشند انتظار می‌رود در روزهای آتی به این موارد مهم اشاره کنند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محمد خوش‌چهره در گفت‌وگویی افزود: برخی نامزدها تنها به سرمایه‌گذاری خارجی اشاره دارند؛ اما باید توجه داشت هدایت نقدینگی و بهره‌مندی از سرمایه‌های داخلی نیز به میزان سرمایه‌گذاری خارجی اهمیت دارد و باید مشخص شود در این زمینه چه برنامه‌هایی وجود دارد.

وی درباره موضوع مهار تورم گفت: مهم‌ترین موضوعی که اکنون در کشور وجود دارد کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه‌های تولید است که مردم آن را به تورم می‌شناسند و باید برای مهار آن برنامه مشخص داشت. همچنین توجه به اشتغال‌زایی و ارائه برنامه مدون در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

خوش‌چهره پیشنهاد داد: نامزدهای انتخاباتی به جای اینکه در مناظره‌ها از مشاوران خود کمک بگیرند بهتر است کابینه خود و یا وزرای اقتصاد و معاون اول خود را معرفی کنند. در این صورت مشخص می‌شود که توان اقتصادی دولت چهاردهم در چه سطحی قرار خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایران در شرایط فعلی مدیر نمی‌خواهد مدبر می‌خواهد، کسی که بتواند با تدبیر برنامه‌های خود را تدوین کند و برای اجرا به افراد توانمند بسپارد. فردی که اکنون تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار است و اولویت‌ها را به خوبی تشخیص می‌دهد فرد اصلح برای ریاست جمهوری خواهد بود.

کد خبر 74348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =