عبور سرمایه گذاری از سطوح پرلایه بوروکراسی

همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان روز گذشته با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از مقامات دولتی و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی آلمان، در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد

همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان روز گذشته با حضور بیش از 150 نفر از مقامات دولتی و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی آلمان، در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. معاونین وزارت اقتصاد دو کشور در این همایش حضور یافتند. رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: بیمه هرمس و پوشش مبادلات مالی دو کشور از محورهای همایش تجاری ایران و آلمان بوده و همچنین ایجاد یک کمیته برای تسریع بوروکراسی ها در مسیر سرمایه گذاری مشترک از دیگر موضوعات مهم همایش مذکور است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان در زمینه همایش اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: با توجه به برنامه ریزی بلندمدتی که وزیر محترم اقتصاد برای این همایش داشتند، کسالت وزیر اقتصاد آلمان -که همزمان معاون اول صدراعظم این کشور است- مانع برگزاری همایش نشد.

امید یراقی با اشاره به حضور 130 شرکت آلمانی در این همایش افزود: در این همایش که در سطح قائم مقام ها برگزار شد، بیش از 300 نفر نماینده و فعال اقتصادی از دو کشور حضور یافتند.

بیمه هرمس مبادلات بانکی میان دو کشور را پوشش می دهد

یراقی در ادامه گفت: عمده مباحث همایش حول محور بیمه هرمس بوده و بدهی 500 میلیون یورویی بلوکه شده ایران به این شرکت بیمه آلمانی یکی از موارد مطروحه می باشد.

وی افزود: مقرر شد اعتبارات صادر شده از طرف ایران برای آلمان توسط بیمه هرمس پوشش داده شود و همچنین پرونده حمایت از سیستم بانکی و فاینانس های میان دو کشور در این همایش بسته شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با استناد به صحبت های خزایی، معاون وزیر اقتصادی ایران و معاون وزیر اقتصاد آلمان گفت: در این همایش توافقاتی بصورت مکتوب انجام شد که به شروع درست مراودات بانکی دو کشور کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تنها بانک EIH در هامبورگ آلمان با بانکهای ایرانی ارتباط موثری برقرار کرده است.

ظهور نتایج عملی همایش در آینده نزدیک

یراقی تاکید کرد: سفرای دو کشور و زیگفرید روسوورم -عضو هیات مدیره و رئیس بخش خاورمیانه شركت زیمنس آلمان-از جمله سخنرانان در این همایش بودند که بر علاقمندی دو طرف برای توسعه همکاری ها در سطوح مختلف تاکید کردند.

رئیس اتاق ایران وآلمان افزود: قول دو طرف این بود که نتایج عملی همایش در آینده نزدیک قابل لمس شود.

وی در ادامه از انعقاد قرارداد میان چند شرکت ایرانی و آلمانی در این جلسه خبر داد.

تسهیل و تسریع بوروکراسی اداری برای سرمایه گذاری آلمانی ها در ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان یکی از مهم ترین نکات توافقات دیروز را ایجاد یک کمیته فست ترک(fast track) دانست و گفت: این کمیته برای شرکت های آلمانی که خواهان حضور در بازارهای ایران و سرمایه گذاری مشترک هستند تشکیل خواهد شد و به این ترتیب سطوح پرلایه ثبت شرکت ها و روند سایر بوروکراسی های اداری و رسمی کشور را تسریع و تسهیل خواهد کرد.

یراقی افزود: این کمیته بصورت مشترک از افرادی در وزارت اقتصاد دو کشور تشکیل می شود.

نیروهای جوان و تحصیلکرده، سرمایه ارزشمند ایران در بازار آینده جهانی

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان در سخنرانی خود در این همایش از دولتمردان دو کشور خواست تا با تسریع مبادلات بانکی ایران و آلمان گام بزرگی در توسعه روابط دو کشور بردارند.

امید یراقی در همایش روز گذشته ایران و آلمان با اشاره به سابقه روابط دو کشور از دیرباز تاکنون گفت: روابط خوب ایران و آلمان از گذشته تاکنون وجود داشته و ایران در دهه 70 دومین بازار صادراتی آلمان بوده است.

وی اولین قرارداد تجاری دو کشور را مربوط به سال 1857 خواند و افزود: ما براساس این سابقه دیرین و درخشان خواهان تسریع مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور هستیم.

رئیس اتاق ایران و آلمان در این همایش همچنین گفت: نباید تنها از گروه های دولتی کلان حمایت کنیم و لازم است بخش خصوصی را بیش از پیش در مبادلات و روابط شرکت دهیم.

وی افزود: در ایران جوانان تحصیلکرده و نیروهای متخصص بسیاری وجود دارد و حمایت از بخش خصوصی و شرکت های تجاری غیردولتی شانس بزرگی به این جوانان می دهد تا در بازارهای آینده بین المللی سهیم باشند.

کد خبر 9480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا شركت IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
      سلام بنظرم سخنراني اقاي اميد يراقي رييس اتاق ايران و المان و دوست عزيزمان در اين همايش خيلي خوب و جامع بود اميدوارم بزودي نتايج عملي اين نشست رو لمس كنيم