بازگشت لاک پشتی منطقه یورو

اقتصاد منطقه یورو در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ رشدی ۰.۶ درصدی را نسبت به ۳ ماه گذشته تجربه کرد و با این روند توانست از ایالات متحده آمریکا و انگلستان پیشی بگیرد

اقتصاد منطقه یورو در سه ماه اول سال 2016 رشدی 0.6 درصدی را نسبت به 3 ماه گذشته تجربه کرد و با این روند توانست از ایالات متحده آمریکا و انگلستان پیشی بگیرد؛ رشدی که دو برابر ارقام پیشین در بازه زمانی ۶ ماهه بود و با سرعتی که انتظار آن نمی رفت راه خود را ادامه می دهد. رشد اقتصادی ایالات متحده در این برهه ۰.۵ درصد بوده است.

اقتصاد دانان رشد اقتصادی منطقه یورو را پیش از این 0.4 درصد پیش بینی کرده بودند اما رشد مناسب دو کشور فرانسه و اسپانیا باعث شد میزان رشد به دست آمده از پیش بینی ها بالاتر باشد.

 لازم به ذکر است که بیکاری در منطقه یورو به 10.2 درصد در ماه مارس رسیده که این رقم از سال 2011 تا کنون کمترین رقم بوده است. اروپا تمام تلاش خود را در نرخ بهره پایین، بهای انرژی پایین، حمایت از هزینه مصرف کننده ها و در نهایت حمایت دولت در امور پناهندگان در پیش گرفته است. به نظر می رسید که ورود یک میلون مهاجر باعث فرسوده شدن اقتصاد اروپاییان شود اما نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه باعث تقویت اقتصاد آن منطقه شد.

هاوارد آرچر اقتصاددان ارشد اروپایی در موسسه اقتصادی IHS اظهار کرد: رفتار منطقه یورو مبنی بر رشد و حذف هزینه های اضافی برای مصرف کننده است. قیمت پایین انرژی به معنای بازگشت به قیمت های پایین است.

هزینه های بالای خانوارها و خرده فروشی در سه ماهه اول سال منعکس کننده حمله تروریستی در پاریس است که در ماه های آخر سال گذشته به این منطقه تحمیل شد. در نهایت اقتصاددانان بر این عقیده اند که این سرعت رشد بعید است که پایدار بماند. رکود بازارهای جهانی، از دست دادن اعتماد مصرف کننده ها و عدم قطعیت در آینده بریتانیا در اتحادیه اروپا می تواند از این رشد در سه ماه دوم جلوگیری کند.

این در حالی است که به عقیده هولگر از موسسه  Berenberg ایالات متحده آمریکا حرکتی نزولی را در سه ماه اول سال شروع کرده که پیش بینی می شود در سه ماه دوم روندی صعودی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 9506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =