دولت عراق واردات سیمان را ممنوع کرد

براساس تازه ترین تصمیمات، دولت عراق واردات سیمان را برای حمایت از تولید داخلی ممنوع کرده است. این در حالی است که پیشتر نیز این کشور بر واردات سیمان تعرفه های بالایی را وضع کرده بود

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز به نقل از یک منبع آگاه در سازمان توسعه تجارت براساس تازه ترین تصمیمات، دولت عراق واردات سیمان را برای حمایت از تولید داخلی ممنوع کرده است. این در حالی است که پیشتر نیز این کشور بر واردات سیمان تعرفه های بالایی را وضع کرده بود.

این منبع آگاه ادامه داد: بر همین اساس وزارت صنعت معدن و تجارت تصمیم به سهمیه بندی سیمان صادراتی ایران براساس سوابق صادرکننده و نیز نیاز کشور عراق کرد و این طرح در مرحله اجرا بود. دلیل اصلی این تصمیم دولت عراق شرایط وخیم اقتصادی و امنیت سیاسی است و این دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی واردات سیمان از تمامی کشورها را ممنوع کرده است.

وی گفت: در این وضعیت با وجود مازاد تولید سیمان در داخل، صادرکنندگان ایرانی باید به دنبال بازارهای هدف جدید باشندکشورهای آفریقایی بخصوص کنیا و غنا می توانند کشورهای هدف صادراتی خوبی برای ایران باشند. اما برای دستیابی به این بازارها دولت باید از صادرکنندگان بخصوص در بخش حمل و نقل حمایت نماید.

پیشتر نیز علی محمد بد، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به اگزیم نیوز گفته بود: به دلیل رکود ساخت و ساز در داخل،کارخانجات ایرانی حتی با سود اندک حاضر به صادرات سیمان به عراق شده اند. از سوی دیگر دولت عراق معتقد است تولیدکنندگان ایرانی دامپینگ انجام داده بنابراین تعرفه های بالاتری را برای سیمان ایرانی نسبت به سایر کشورها برقرار کرده است.

کد خبر 9666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =