استارت فاز اجرایی اهداف مشترک

سفیر کره‌جنوبی در تهران گفت: دوران شعار در روابط تجاری ایران و کره‌جنوبی تمام شده است و اکنون باید به طور جدی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی تلاش کنیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز،  اخبار زیادی مبنی بر آمد و شد هیات های تجاری مختلف به کشور در دوره پس از برجام شنیده شده است، اهداف حضور این هیات ها در ایران، بررسی و انتخاب شرکای ایرانی و ارزیابی شرایط اقتصادی کشور بوده که البته تا به حال نتیجه چشمگیری در پی نداشته است.

حضور 180 هیات تجاری از کشورهای گوناگون هر کدام جنبه های مختلفی از جمله آشتی ملی، آغاز دوباره روابط سیاسی- اقتصادی، سرمایه گذاری در صنایع و... بوده، اما با بررسی حضور این تعداد هیات های سیاسی و تجاری باید گفت حضورشان تا به حال در حد وعده های شیرین بوده که تا احقاق آن باید صبور بود.

ورود این هیات‌ها به کشور برای سرمایه گذاری در صنایعی مانند حمل و نقل ریلی و هوایی، آلومینیوم، نفت و گاز و فولاد که در زمان تحریم با آسیب های جدی روبرو شدن است، البته این نوع نگاه برای توسعه زیر ساخت های صنایع بزرگ کشور مناسب است اما کافی نیست.

از سوی دیگر فعالان اقتصادی کشورمان فعالیت های خود را در راستای حفظ سرمایه ملی انجام می دهند بنابراین طبیعی است اگر حضور هیات‌های خارجی در کشور تا به حال به نتیجه نرسیده است. به بیان دیگر سرمایه گذاری مستقیم در صنایع نیاز است نه فروش کالاهای خارجی در کشور. اما در میان این تعداد هیات های تجاری سفیر کره‌جنوبی از به پایان رسیدن شعار در خصوص برقراری روابط با ایران خبر داه است، به نظر می رسد بررسی آنها از کشور نتیجه بخش بوده و قصد اجرای اهداف عنوان شده دارند.

سفیر کره‌جنوبی در تهران گفت: دوران شعار در روابط تجاری ایران و کره‌جنوبی تمام شده است و اکنون باید به طور جدی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی تلاش کنیم.

کیم هیونگ هو، در چهارمین مجمع همکاری‌های دوجانبه ایران و کره‌جنوبی افزود: باید مشکلات سر راه را با کمک هم حل کنیم و هر دو طرف از نتیجه آن سود ببریم. این گفت‌وگوها فرصت مناسبی برای به‌دست آوردن دستاوردهای روزافزون آینده است.

سفیر کره‌جنوبی در تهران افزود: بدون شک، چالش‌های زیادی وجود دارد که باید به طور  مشترک برای حل آنها تلاش کنیم و با یکدیگر هماهنگی داشته باشیم، به طوری که هر روز بر تنوع همکاری‌ها اضافه شود.

هیونگ هو تاکید کرد، همکاری‌های اقتصادی به نزدیک شدن فرهنگ‌ها و شناخت بهتر دو ملت از یکدیگر کمک می‌کند.

معاون رییس موسسه سیاست‌های اقتصادی بین‌المللی کره‌جنوبی نیز گفت: ایران و کره‌جنوبی از سال 1962 روابط اقتصادی و تجاری دارند و در سال 2015 ارزش تجارت دوجانبه میان دو کشور در مقایسه با دهه 1970 حدود 140 برابر شده است.

وی افزود: کره‌جنوبی از ایران نفت و محصولات پتروشیمی وارد و محصولاتی از قبیل لوازم الکترونیکی و لوازم منزل به ایران صادر می‌کند.

این مقام مسئول گفت: این موسسه همه تلاش خود را برای همکاری با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ایران در راستای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در دوران پساتحریم انجام می‌دهد.

وی در پایان اضافه کرد: بانک صادرات - واردات کره‌جنوبی نیز خدمات بانکی مربوط به روابط تجاری دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

کد خبر 9864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =