ایران هاب تجاری منطقه

افخمی راد: زمینه گسترش روابط تهران و لیسبون فراهم است و ما آماده هستیم در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و گردشگری روابط خود را گسترش دهیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با معاون وزیر خارجه پرتغال اعلام کرد: زمینه گسترش روابط تهران و لیسبون فراهم است و ما آماده هستیم در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و گردشگری روابط خود را گسترش دهیم.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا... افخمی‌راد در این دیدار که در دفتر حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت برگزار شد، اظهار داشت: قوانین جامع و خوب سرمایه‌گذاری در ایران باعث شده است تا ایران به کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شود.

وی گفت: ایران دارای نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، انرژی سرشار و فرصت‌های بی شمار در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی است از این رو از سرمایه‌گذاران اروپایی و پرتغالی دعوت می‌کنیم از مناطق مختلف ایران، علی‌الخصوص مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان دیدن کنند و با مطالعه از امکانات و فرصت‌هایی که دولت ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد کرده، استفاده کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه این دیدار با اشاره به تمایل ایران برای تبادل اطلاعات در زمینه فرصت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور و آموزش نیروهای متخصص در حوزه بازرگانی و تجاری، اظهار داشـت: دو طرف برای ساماندهی روابط اقتصادی خود و همچنین توسعه مراودات تجاری می‌توانند تفاهم‌نامه مشترکی امضاء کنند.

وی گفت: یکی از زمینه‌های افزایش آگاهی تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور از بازار یکدیگر، حضور در نمایشگاه‌ها است از این رو ما از پرتغالی‌ها دعوت می‌کنیم با مطالعه تقویم نمایشگاهی ایران در نمایشگاه‌های ایران شرکت کنند و با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های کشور ما آشنا شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد با توجه به انتخاب آنتونیو گوستاو نخست‌وزیر جدید پرتغال، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. وی در ادامه این نشست به موقعیت خاص ایران به عنوان هاب منطقه و دربرگیری بیش از 300 میلیون جمعیت در اطراف خود اشاره کرد و خواستار عملیاتی شدن پرواز مستقیم لیسبون ـ تهران توسط شرکت هواپیمایی یورو آتلانتیک شد.

«جرج کوستا اولیویرا» معاون وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران، از علاقه‌مندی کشورش برای تبادل اطلاعات با ایران در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری خبر داد و گفت: ما آماده امضاء یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه اقتصادی با ایران هستیم.

وی افزود: بدون شک ایران دارای فرصت‌های بی شمار سرمایه‌گذاری و تجاری در منطقه است و پرتغالی‌ها با حضور در ایران به دستاوردهای خوبی دست خواهند یافت.

اولیویرا در ادامه از تمایل کشورش برای آموزش نیروهای متخصص و انتقال تجربیات دو طرف به یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: با شناخت فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری می‌توان تراز تجاری دو کشور را ارتقاء داد و روابط را مستحکم‌تر کرد.

حجم مبادلات تجاری ایران و پرتغال در سال 2015 بیش از 55 میلیون دلار صادرات و 66 میلیون دلار واردات بوده است. ایران هفتادونهمین کشور واردکننده کالا از پرتغال و هفتاد و نهمین کشور صادرکننده به این کشور است.

 

کد خبر 9867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =