رشد اقتصادی در بهار به      ۴.۴درصد رسید

روحانی از بهبود روابط ایران با کشورهای دنیا بعد از رفع تجریم ها خبر داد

دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم در ورزشگاه تختی یاسوج گفت: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود که امروز و در سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 4/4 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: اگر ما امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه در شرایطی که دشمنان انقلاب قیمت نفت را به یک سوم و یک چهارم رسانده اند به رشد نزدیک پنج درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت و اتحاد دولت و ملت است.

وی با اشاره به سفر 350 هیات اقتصادی و 160 هیات سیاسی از سراسر دنیا به کشورمان گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم ها برداشته شده ناراحت باشند چرا که این برای منافع آنها خوشایند نیست اما ملت بزرگ ایران از لغو تحریم ها شاد و مسرور است.
رئیس جمهوری افزود: همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند با حمایت شما مردم رونق را نیز به اقتصاد کشور باز خواهد گرداند. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم ادامه داد: تا پایان امسال هفت هزار و 500 بنگاه اقتصادی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد.

روحانی گفت: برجام شرایط را برای پیشرفت اقتصادی فراهم کرده است و توانست شرایط را برای برداشتن دیوار ها فراهم کند تا رونق اقتصادی ایجاد شود. وی اظهار کرد: با اجرای برجام تاکنون 82  تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی منعقد شده که تاکنون 29 قرارداد آن اجرایی شده است.
دکتر روحانی گفت: در این سرزمین که دنیای زیبایی ها، سرچسمه رودخانه ها و دارای انواع آب وهواست نباید بگذاریم جوانی بیکار بماند.
روحانی افزود: ما باید کشاورزی گلخانه ای را احیا و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم. وی بیان کرد: سرمایه گذاری کافی در زمینه گردشگری و ایجاد زیربنای ها آن لازم است. روحانی بیان کرد: باید شرایط به گونه ای بشود تا علاوه بر جذب گردشگر برای این استان برای سایر استان ها نیز جذب گردشگر کنیم.

کد خبر 12629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =