اجرای طرح کارت اعتباری برای بانک‌ها الزام‌آور نیست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بخشنامه اجرای کارت اعتباری خرید کالا برای بانک‌ها الزام‌آور نیست و آنها را مجاز به ورود به این طرح می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طبق اعلام بانک مرکزی اجرای طرح کارت اعتباری مرابحه از اول مهرماه کلید خورد.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، این کارت‌ها در سقف 10 میلیون تومان، 30 میلیون تومان و 50 میلیون تومان صادر خواهد شد، اما براساس واقعیت‌های موجود در گام اول، تنها کارت اعتباری 10 میلیون تومانی توزیع شده و به نظر می‌رسد همه بانک‌ها هنوز به اجرای این طرح ورود نکرده‌اند. 

گزارش‌های میدانی فارس نشان می‌دهد، از مجموع 11 بانک کشور 8 بانک هنوز بخشنامه اجرایی را دریافت نکرده و یا شروع به اجرای آن نکرده‌اند.

در همین راستا، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه همایش سرمایه گذاری بین المللی در صنعت گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز تعدادی از بانک‌ها به این طرح ورود نکرده‌اند، اظهار داشت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها اجازه دارند این کار را انجام داده و به تدریج نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که آیا برای بانک‌ها اجرای طرح زمان بندی در نظر گرفته شده است، با رد این موضوع تصریح کرد: بانک‌ها متناسب با منابع خود عمل کرده و الزامی برای اجرا ندارند، بلکه دستورالعملی صادر شده که بانک‌ها را مجاز به اجرای این طرح می‌کند. 

براساس این گزارش، گفته می‌شود، دوره بازپرداخت اقساط کارت‌های اعتباری، حداقل 12 ماه و حداکثر 36 ماه و نرخ سود آن متناسب با نرخ سود عقود مبادله‌ای مصوب شورای پول و اعتبار است. 

به گزارش فارس، روز سوم مهرماه امسال در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی در شعبه مرکزی این بانک، از کارت‌های اعتباری رونمایی شد. 

کد خبر 13378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =