ایران می‌تواند به‌راحتی از تحریم‌های جدید امریکا عبور کند

احرامیان: درست است که یکسری تحریم‌ها طی روزهای قبل علیه ایران وضع شد، اما این تحریم‌ها کلی نیست و ایران می‌تواند به‌راحتی جایگزین ایجاد کند و از آن عبور کند

 روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ایران اعلام کرد. طبق بیانیه خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های تحریم شده عبارت‌اند از: 1- شرکت ستاره شرقی، 2- شرکت آرین دانش، 3- شرکت ساختمانی-تجاری ماهر، 4- شرکت تجاری-انرژی میراژ، 5- شرکت بین‌المللی ‌ام کی اس، 6- شرکت صادرات واردات نینگبو، 7- شرکت داریا افق سبز، 8- شرکت داروسازی ری‌ام، 9- شرکت رویال پرل مستقر در امارات، 10- شرکت زیست تجهیز پویش، 11- شرکت تجاری کاسالینگ و 12:Mirage for Waste Management & Environmental Services sarl.

چند روز قبل از آن‌هم مسائل ویزا مطرح شد. ترامپ صدور ویزا برای اتباع ایران و ۶ کشور دیگر را تعلیق کرد. بر اساس فرمان ترامپ وزارت خارجه اجازه دارد از اختیارات صدور روادید برای مجبور کردن کشورها به بازگرداندن تبهکاران تبعه این کشورها، استفاده کند. این سند صدور هرگونه ویزا برای شهروندان ایران و شش کشور دیگر را به مدت ۳۰ روز تعلیق کرده است.

بهادر احرامیان درباره این اتفاقات و اثرش در روابط بین‌المللی ایران اعلام کرد: به نظر هنوز خیلی زود است که بخواهیم قضاوت کنیم که در آینده چه می‌شود و به کدام سمت خواهیم رفت.

احرامیان همچنین گفت: درست است که یکسری تحریم‌ها طی روزهای قبل علیه ایران وضع شد، اما این تحریم‌ها کلی نیست و ایران می‌تواند به‌راحتی جایگزین ایجاد کند و از آن عبور کند.

احرامیان همچنین درباره تأثیر صحبت‌های ترامپ در بازار ایران ادامه داد: الان دیگر تحلیل‌گران و سرمایه‌گذارها باتجربه شده‌اند و این معادلات جهانی را بهتر تحلیل می‌کنند. کسانی که درگیر مسائل ایران هستند و مسائل روابط ایران و دنیا و امریکا را پیگیری می‌کنند متوجه هستند که بازار دیگر به این راحتی تکان نمی خورد.

 

منبع: اتاق تهران

کد خبر 16617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =