اعتبار ۲۵۰ ميليون يورويي در مسير خدمات فني مهندسي

میز تخصصی صادرات خدمات فنی و مهندسی با حضور نمایندگان بخش خصوصی در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات، با تشریح ساختار جدید سازمان گفت: هدف از شکل‌گیری میزها، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و همکاری استان‌های معین است تا دولتمردان با آگاهی از  الزامات و نیازها، آن را در هدف‌گذاری لحاظ کنند.

وی گفت: خدمات فنی و مهندسی از اهمیت بالایی در سبد صادرات غیر نفتی برخوردار است، به همین دلیل، مجموعۀ کاملی از انتظارات، درخواست‌ها، مشکلات و موانع موجود بر سر راه صادرات خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت احصا شده است.

در ادامه، نمایندگان بخش خصوصی به عمده‌ترین مشکلات خود مانند نیاز به مشوق‌های صادراتی، مشکل صدور ضمانت‌نامه‌ها، تسویه  حساب پیمانکاران در عراق، مشکلات بانکی و بیمه‌ای اشاره کردند و خواستار رفع آن با کمک سازمان توسعه تجارت شدند.

محمود اسکندری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان، با تبیین اقدامات سازمان توسعه تجارت گفت: بازنگری در آئین‌نامۀ اجرای حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، تصویب گواهی خدمات فنی و مهندسی در کمیتۀ مادۀ 19، تخصیص 250 میلیون یورویی از محل صندوق توسعۀ ملی جهت سپرده‌گذاری در بانک‌های خارجی برای صدور ضمانت نامه های مورد نیاز، پرداخت یارانۀ کمک‌سود تسهیلات بانکی و هزینۀ کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌ها، صدور 83 فقره مجوز خروج موقت ماشین‌آلات و تجهیزات، و همچنین مصوبات کمیتۀ ماده 19 برای 42 شرکت جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی را از گام‌های مؤثر سازمان توسعه تجارت ایران در راستای حمایت از توسعۀ خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته بوده است.

گفتنی است، سلسه جلسات میزهای کالایی و خدماتی  به بررسی چالش‌ها و موانع پیش روی صادرات می‌پردازد و با همفکری بخش خصوصی راهکارهای مناسب برای رفع موانع پیشنهاد می‌گردد.

کد خبر 21251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =