ضمانت ۷۰ درصدی اصل و سود تسهیلات بانکی به صنایع کوچک

محمدحسین مقیسه گفت: سقف ضمانت نامه‌ای صندوق ۳۰ میلیارد ریال است و این صندوق تا ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات بانکی را ضمانت می‌کند

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما، محمدحسین مقیسه به مناسبت ۲۱ مرداد روز صنایع کوچک با بیان اینکه تامین وثایق بانکی یکی از چالش‌های صنایع کوچک و صنوف تولیدی است افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، ضمانت نامه‌های جهت پوشش کسری وثایق جهت دریافت تسهیلات بانکی را صادر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه صنوف تولیدی دارای مجوز، مشمول خدماتی می‌شوند که به واحدهای صنعتی کوچک تعلق می‌گیرد گفت: صنوف تولیدی همچنین برای خرید مواد اولیه می‌توانند از ضمانت نامه‌های اعتبار خرید کالا استفاده کنند تا بدون تبادل ریالی به تامین مواد اولیه خود اقدام نمایند.
مقیسه افزود: در تمامی استان‌ها نمایندگانی از صندوق حضور دارند ضمن آنکه از اوایل سال ۹۶ تمامی مراحل صدور ضمانت نامه‌ها، بصورت الکترونیک انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت:: این صندوق به جز یک بانک با تمام بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری مجاز تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.
وی با بیان اینکه بیشترین ضمانتنامه‌ها در سه ماه نخست امسال برای استان‌های مازندران، ایلام و کرمانشاه صادر شده است گفت:: در سه ماهه نخست سال ۹۶ این صندوق ۵۶۴ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد در حالی که بیشترین ضمانت نامه‌ها برای سرمایه در گردش به تعداد ۲۴ فقره و به ارزش ۱۶۳ میلیارد ریال بوده است و پس از آن طرح‌های ایجادی به تعداد ۱۷ فقره به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال برای صنایع کوچک صادر شده است.
مقیسه افزود: کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر هفتاد درصد (در مناطق کمتر توسعه یافته تا هشتاد و پنج درصد) اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‏‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست‏های صنعتی و برنامه‏های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش، توسعه پیمانکاری‏های فرعی، تحقیق و توسعه، خرید فناوری و دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی و توسعه منابع انسانی از ماموریت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک است.
تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال، تکمیل حلقه‏های مفقوده خوشه‌های کسب وکار، طرح‏های نیمه تمام بالاتر از ۵۰ درصد، تأمین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی، طرح توسعه واحدهای فعال صادراتی، طرح اصلاح ساختار و بهینه سازی مصرف انرژی از اولویت ‏های صندوق در حوزه صدور ضمانت‏نامه است.
ضمانت‏نامه مناقصه، ضمانت‏نامه مزایده، ضمانت‏نامه حسن انجام کار، ضمانت‏نامه پیش پرداخت، ضمانت‏نامه استرداد کسور وجه الضمان/ بیمه/ مالیات، انواع ضمانت‏نامه‏های تعهد پرداخت شامل ضمانت‏نامه پذیرش ریسک اعتبار خریدار، ضمانت‏نامه پذیرش ریسک خرید مواد اولیه، خدمات و ماشین آلات، ضمانت‏نامه اعتباری و ضمانت‏نامه تامین مالی ازجانب اشخاص حقیقی و حقوقی، ضمانت‏نامه ترخیص موقت/ ترانزیت کالا و ضمانت‏نامه پرداخت سود و عوارض گمرکی از محصولات و فعالیت‌های جدید صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک است.
مقیسه با اشاره به تاسیس صندوق در سال ۸۳ و آغاز عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ افزود: این صندوق صرفا با هدف حمایت از صنایع کوچک که کمتر از ۵۰ نفر شاغل دارند ایجاد شده است درحالیکه در دنیا برای تعریف صنایع کوچک به حجم گردش مالی، میزان سرمایه گذاری و دارایی‌ها علاوه بر تعداد شاغلین توجه می‌شود که لازم است ما هم در تعریف صنایع کوچک به این موضوعات توجه کنیم.

کد خبر 21496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =