پیش بینی شیب آرام برای رشد بنزین

مجلس احتمالا به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه اجازه افزایش زیاد قیمت بنزین را نخواهد داد و رشد حامل های انرژی با شیبی ملایم پیش خواهد رفت

افزایش قیمت حامل های انرژی به میزان ۵۰ درصد به نظر می رسد بسیار لرزان و توام با نگرانی به پیش می رود. احتمالا دولت کمی از موضع خود در خصوص افزایش قیمت بنزین کوتاه آمده است و آنطور که شنیده ها حکایت دارند مجلس در نهایت رشد ۲۰ درصدی را برای این محصصول در نظر گرفته است. برخی حتی از رشد ۱۰ درصدی سخن می گویند که به این ترتیب باید بگوییم دولت هنوز تصمیمی جدی برای رشد قیمت های حامل های انرژی ندارد. برخی مسئولان نیز راهکارهای متفاوتی مطرح می کنند که از آن جمله می توان به قیمت و کیفیت های متفاوت در کارخانه های اشاره کرد.

در این رابطه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهت گیری بودجه ۹۷ باید در تقویت تولید باشد، گفت: ما نیز در مجلس موافق افزایش طرح قیمت حاملهای انرژی نیستیم.

به گزارش اگزیم نیوز سیدمهدی مقدسی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ نکات مثبت و منفی وجود دارد، افزود: هزینه های جاری در بودجه سال آینده افزایش یافته اما هزینه های عمرانی کاهش نشان می دهد ضمن اینکه موضوع افزایش نرخ حامل های انرژی و یا دریافت عوارض های مختلف و حذف یارانه ها برای بسیاری از مردم دغدغه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان موافق افزایش قیمت ها نیستند، ادامه داد: در کمیسیون تلفیق باید دقت شود تا مردم دغدغه ای پیرامون این موضوع نداشته باشند و ما نیز در کمیسیون تخصصی و صحن مجلس تلاش مان این است تا مواردی که در لایحه آمده و برای مردم مشکل ایجاد می کند، را جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: برای حمایت از تولید ۶۴ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف پیش بینی شده که نفس کار خوب است اما نباید به گونه ای باشد که از یک سو هزینه های تولید کم شود و از سوی دیگر با تحمیل عوارض مختلف، هزینه های تولید افزایش داشته باشد.

مقدسی با بیان اینکه جهت گیری بودجه برای سال ۹۷ باید در مسیر کاهش هزینه ها و تقویت تولید باشد، گفت: در کمیسیون صنایع دقت های لازم را داشته ایم و موارد ضروری به کمیسیون تلفیق داده شده و در مجموع نباید بگذاریم برای مردم دغدغه ای ایجاد شود .

وی با بیان اینکه رونق تولید و صادرات در گرو حمایت از فعالیت بخش خصوصی است، تاکید کرد: رونق تولید و صادرات کشور در گرو حمایت از فعالیت بخش خصوصی است و باید موانع این حوزه را از میان برداریم. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است.

در قانون جدید برای شهرداری ها سهم بیشتری پیش بینی شده چرا که شهرداری ها خدمات رایگان زیادی ارایه می کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد که برخی از واحدهای تولیدی کشور به سمت مونتاژ کاری رفته اند و با مجوز تولید، واردات مواد اولیه تولید کالا را در دستور کار خود قرار داده اند. مقدسی با اشاره به اینکه مونتاژکاری آفت صنعت و تولید در کشور است، افزود: در شرایطی که استراتژی رشد اقتصادی در رشد تولید و صنعت دنبال می شود، باید تولید واقعی صورت گیرد، نه اینکه با شراکت با کشورهای خارجی واحدهای تولیدی به مکانی برای مونتاژکاری تبدیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قراردادهای همکاری بین واحدهای تولیدی داخلی و خارجی ادامه داد: در تمام قراردادهای همکاری باید این نکته مدنظر قرار گیرد که سهم تولید داخل قابل توجه باشد، نباید به این سمت برویم که تنها مونتاژ مواد در داخل صورت گیرد و به اسم تولید داخل در بازار عرضه شود.

ائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه بی اعتقادی مسئولین به اقتصاد مقاومتی، عامل نارضایتی مردم است، گفت: اگر بیانات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مسئولین اجرایی می شد امروز مشکلات اقتصادی مردم به حداقل رسیده بود.

در این رابطه امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مخالف گرانی در جامعه است، گفت: مجلس در تمامی جزییات موجود در بودجه ورود کرده و اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه نیمی از مردم کشور را نمی دهد و در این برهه حساس مسئولان کشور باید با تامل بیشتری عمل کنند و ارتکاب هر اشتباه، گناه در حق مردم و غیرقابل جبران خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، افزود: اینکه در برخورد با مفاسد کلان اقتصادی، قاچاق و رانت اقدامی نشود و مشکلات مردم را با توسل به جیب خود آنها حل کنیم شرایط را بدتر و بدتر خواهد کرد. ضمنا اینکه درخواست مردم اصلاح رویه اقتصادی است و اعتراض مردم به مفاسد اقتصادی و گرانی بی رویه است.

کد خبر 23040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =