تأمین ۸۰ درصدی لوازم آرایشی از کانال واردات

هم اکنون بيش از ۸۰ درصد از لوازم آرايشي و بهداشتي مورد نياز کشور از طريق واردات تأمين مي شود که به جرأت مي توان گفت بيش از ۵۰ درصد لوازم آرايشي و بهداشتي بازار از طريق قاچاق تأمين مي شود

دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف دو انبار بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي تاريخ مصرف گذشته که به صورت قاچاق و با برچسب هاي جعلي وارد کشور شده بود خبر داد.

علي اکبر پور احمدنژاد افزود: ارزش لوازم آرايشي و بهداشتي کشف شده در اين دو انبار بيش از صد ميليارد تومان است که توسط عده اي سودجو و با برندهاي جعلي و تقلبي وارد کشور مي شد و سپس در اين انبارها افرادي با پاک کردن تاريخ انقضا و چسباندن برچسب هاي جديد و يا زدن تاريخ هاي جديد با دستگاه هاي تاريخ زن و همچنين بسته بندي آنها با برندهاي معروف ، اين محصولات قاچاق و تاريخ مصرف گذشته را وارد بازار مي کردند.

وي ادامه داد: قيمت برخي از اين محصولات در بسته بندي هاي دوتايي حدود 30 هزار تومان براي وارد کننده سودجو تمام مي شد اما اين افراد هر يک از اين بسته ها را با قيمت 130 هزار تومان به بازار عرضه مي کردند.

پوراحمدنژاد گفت: هم اکنون بيش از 80 درصد از لوازم آرايشي و بهداشتي مورد نياز کشور از طريق واردات تأمين مي شود که به جرأت مي توان گفت بيش از 50 درصد لوازم آرايشي و بهداشتي بازار از طريق قاچاق تأمين مي شود که به اين ترتيب با توجه به اينکه بر روي اين کالاها هيچ گونه رصد استانداردي و بهداشتي انجام نمي شود، سلامت مصرف کنندگان و جامعه با استفاده از اين لوازم آرايشي و بهداشتي که احتمال انتقال بيماري نيز در آن مي رود با خطر جدي مواجه است.

وي افزود: بسياري از وارد کنندگان سودجو 10 تا 20 درصد از محصولات وارداتي را از مبادي رسمي و با اسناد و مدارک مورد تأييد وارد مي کنند اما بقيه محصولات را از طريق قاچاق به کشور وارد مي کنند و هرگاه بخواهيم به اين مرحله ورود کنيم با ارائه اسناد و مدارکي که براي آن مقدار اوليه تهيه کردند کار ما را سخت و پيچيده مي کنند.

دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنين از کشف هزار و 500 کيلو تجهيزات پزشکي قاچاق به ارزش 20 ميليارد تومان از يک منزل مسکوني خبر داد.

کشف 7 کانتينر ظروف چيني و بلور قاچاق

 دبير کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: 7 کانتينر سرويس چيني شامل ظروف چيني و بلور قاچاق از قاچاقچيان کالا کشف و ضبط شد. وي با بيان اينکه يکي از 9 گروه کالايي که مبارزه با قاچاق آن امسال در دستور کار قرار گرفته ­چيني، بلور و لوازم آشپزخانه است ­گفت: اقلام کشف شده با اظهار غلط به مبادي گمرکي وارد شده بود که با رصد دقيق کشف و ضبط شد.

پوراحمدنژاد افزود: بنا داريم با مبارزه قاطع تر با قاچاق اين دسته از کالاها، زمينه را براي رشد و شکوفايي صنايع داخلي چيني و بلور فراهم کنيم ضمن اينکه در برخي موارد صنايع ما بايد توانمندي خود را در کيفيت و تنوع ساخت افزايش دهند.

وي ادامه داد: درصد بالاي کشف چيني و بلور قاچاق کشف شده از جمله محموله هاي 14 و 18 ميليارد توماني قاچاق نشان مي دهد جاذبه ورود غيرقانوني براي اين کالاها فراهم است.

کد خبر 23097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =