لزوم اصلاح قانون تجارت

وزير امور اقتصادي و دارايي: يکي از مشکلات ما قديمي و جوابگوي نيازها نبودن قانون تجارت است و اين قانون بايد اصلاح شود

به گزارش اگزيم نيوز، مسعود کرباسيان  عصر روز گذشته در نشست مشترک مسئولان اقتصادي دولت با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: يکي ديگر از مشکلات ما اتکاي زياد به تامين منابع مالي توسط نظام بانکي است درحاليکه بخشي از آن بايد از طريق نظام هاي ديگر تامين مالي صورت پذيرد.
وي از بسته شدن نماد برخي از بانک ها در بورس نیز به عنوان يکي ديگر از مشکلات جديد نظام بانکي ياد کرد و گفت: بسته شدن نماد برخي بانکها مثل پارسيان، پست بانک، تجارت و پاسارگاد در بورس نشان داد که بخشي از فشار بازار سرمايه از بورس خارج و به ساير بخشها منتقل مي شود و در نتيجه، نوسانات بازار ارز و ... بوجود مي آيد.
کرباسيان در خصوص کاهش دارايي هاي منجمد بانک ها گفت: بر اساس قانون رفع موانع توليد تا پايان خرداد مهلت داريم که بانک ها بخشي از دارايي هاي منجمد خود را بفروشند و ما هم از آن ها مصرانه خواسته ايم دارايي هاي خود را عرضه کرده و بفروشند.
وي بحث کفايت سرمايه بانک ها را موضوعي مهم دانست که چاره انديشي در خصوص آن نيازمند همکاري مجلس شوراي اسلامي است و گفت: تنها جايي که دولت توانست براي افزايش سرمايه آن کاري کند بانک کشاورزي بود اما شايد راه حل مشکل کفايت سرمايه بانکها برداشت از صندوق توسعه ملي باشد چراکه ما نرخ واريزي به صندوق توسعه ملي را از 20 به 32 درصد رسانده ايم و شايد راه حل بهتر آن باشد که از محل موجودي صندوق توسعه ملي براي افزايش سرمايه بانکها و کفايت سرمايه آنها هزينه شود.
وي بانکداري بين المللي را يک فرصت بسيار خوب براي اقتصاد ايران دانست و گفت: اگر نتوانيم از ظرفيتهاي اين فرصت استفاده کنيم نظام بانکي و کل اقتصاد ايران از آن متضرر مي شود و بايد به کمک مجلس راهي پيدا شود تا از ظرفيتهاي بانکداري بين المللي براي شکوفا شدن اقتصاد استفاده کرد.

کد خبر 23353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =