بانک توسعه صادرات برای حمایت از صادرات با کمبود منابع روبرو نیست

بیست و نهمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کاشان با همت مديريت امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات، دوم بهمن ماه سال جاری، با هدف حمايت از فعاليتهاي توليدي و صادراتي، بازاريابي و جذب مشتريان واجد شرایط براي شعبه جديد التأسيس این شهر برگزار شد

به گزارش اگزيم نيوز، بیست و نهمین نشست تخصصی بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کاشان با همت مديريت امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات،دوم بهمن ماه سال جاری، با هدف حمايت از فعاليتهاي توليدي و صادراتي، بازاريابي و جذب مشتريان واجد شرایط براي شعبه جديد التأسيس این شهر برگزار شد.

 دکترحبيب احمدي مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات در گفتگو با اگزیم نیوز هدف از برگزاري اين نشست را معرفي و آشنايي مشتريان با انواع تسهيلات و خدمات جديد بانك، تعامل دوسويه با صادركنندگان و آگاهي از نظرات و ديدگاه‌هاي آنها به منظور بهبود خدمات بانكي عنوان كرد.

وي افزود: با توجه به ظرفيت و توانمندي‌هاي منحصر به فرد صادراتي شهر كاشان  همچون وجود شهرك‌هاي توليدي و صنعتي، حجم بالاي صادرات غيرنفتي و ظرفيت‌هاي بالقوه صادراتي بانک توسعه صادرات چند ماه قبل تصمیم گرفت تا در کاشان شعبه تاسیس کند.

مدير امور شعب و بازاريابي گفت: بانك توسعه صادرات با رويكرد حمايت از صادركنندگان ، بنا دارد با حداكثر توان خود از ظرفيت هاي اقتصادي شهر كاشان پشتيباني نموده تا علاوه بر توسعه اقتصادي منطقه ، در راستاي تحقق اهداف كلان اقتصادي كشور در زمينه رشد صادرات، بيش از پيش گام بردارد.

احمدي عنوان كرد: بانك توسعه صادرات ايران، براي پرداخت تسهيلات به صادركنندگان با محدوديت منابع مالي مواجه نيست و آمادگي کامل برای پرداخت تسهيلات به اين گروه از فعالان اقتصادي را دارد.

 وي اظهار داشت:  طبق برنامه ریزی های این بانک بناست به ميزان 40 هزار ميليارد ريال تسهيلات تلفيقي از محل منابع داخلی  با منابع جذب شده از صندوق توسعه ملي، با نرخ هاي 13.5 الي 14.5 درصد به صادركنندگان کل کشور پرداخته شود.

مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران از آمادگي بانك براي تأمين مالي طرح‌هاي صادراتي شهر كاشان به شرط صادراتي و توجيه‌پذير بودن آنها خبر داد و گفت در 9 ماهه نخست سال جاري 38 هزار ميليارد تسهيلات از سوي بانك به متقاضيان اعطا شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزايش داشته و مانده تسهيلات بانك نيز با رشد 46 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 210 هزار ميليارد ريال گرديده است . همچنين در بخش اعتبارات و بروات اسنادي 123 در صد، ضمانت نامه هاي بانكي 24 درصد و مجموع حواله هاي ارزي 75 درصد رشد در عملكرد بانك نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستيم.

دکتر احمدی با اشاره به رويكرد باشگاه مشتريان بانك توسعه صادرات ايران ، در گسترش تعامل دوسويه با مشتريان گفت: صادركنندگان و مشتريان با عضويت در باشگاه مي‌توانند از امكانات و مزاياي آن از جمله اطلاع از آخرين وضعيت خدمات بانك ، روابط كارگزاري و خطوط اعتباري و نيم درصد تخفيف در نرخ سود تسهيلات برخودار شوند.

محمود تولاییف رئيس اتاق بازرگاني، معادن، صنایع و كشاورزي كاشان نيز ضمن قدرداني از بانك توسعه صادرات ايران در برپايي اين نشست گفت: كاشان با داشتن بيش از 2 هزار واحد توليدي ظرفيت بسيار خوبي براي توسعه صادرات كشور دارد. وي توليدات اين منطقه را عمدتاً صادرات محور دانست  كه نياز به حمايت دارند.

تولايي برگزاري اين نشست را براي صادركنندگان مفيد ارزيابي كرد و بيان داشت: برگزاري اين‌گونه جلسات تخصصي و كارشناسي قطعاً مي‌تواند بسياري از گره‌ها و موانع صادراتي را برطرف كند.

ابوالفضل سلمان رئيس شعبه كاشان در اين نشست گفت: بانك توسعه صادرات به‌عنوان بازوي حمايتي دولت از صادرات كشور نقش اثرگذاري در پيشبرد و برنامه‌ها و اهداف صادرات غيرنفتي كشور به عهده دارد.

وي افزود: اين بانك به‌منظور حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي تسهيلات ارزان قيمتي را به صادركنندگان كالا و محصولات غيرنفتي ارايه مي‌دهد.

در اين نشست همچنين توسط كارشناسان اعتباري، بين‌الملل، امور شعب و بازاريابي، امور مالي و نماينده صندوق ضمانت صادرات، آخرين وضعيت خدمات و تسهيلات تخصصي قابل ارايه به مشتريان و صادركنندگان و وضعيت روابط كارگزاري تشريح شد.

در اين مراسم از صادركنندگان نمونه سال 96 كاشان كه مشتري بانك توسعه صادرات بودند نيز با اهداي لوح و تنديس قدرداني شد.

در خاتمه اين نشست، برنامه پرسش و پاسخ پیرامون موانع صادرات صورت گرفت. 

کد خبر 23383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =