افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات ایران در راستای شکوفایی ظرفیت های صادراتی

بانک توسعه صادرات ایران بعنوان اگزیم بانک ايران و با ایجاد مزیت های رقابتی من جمله فعالیتهای ارزی ، تسهیلات ترجیهی ارزان قیمت، خطوط اعتباري ايجادشده و بعنوان بازوی حمایتی دولت در تامین مالی صادر کنندگان در کاشان در سال ۱۳۹۴ با ایجاد باجه ای از بانک در شهرستان کاشان فعالیت خود را آغاز کرد.

ابوالفضل سلمان رئیس بانک توسعه صادرات کاشان در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: بانک توسعه صادرات ایران بعنوان اگزیم بانک ايران  و با ایجاد مزیت های رقابتی من جمله فعالیتهای ارزی ، تسهیلات ترجیهی ارزان قیمت، خطوط اعتباري ايجادشده و بعنوان بازوی حمایتی دولت در تامین مالی صادر کنندگان در کاشان در سال 1394 با ایجاد باجه ای از بانک در شهرستان کاشان فعالیت خود را آغاز کرد.

 وی افزود: این باجه بصورت آزمایشی و با جذب و بازاریابی مشتریان خوشنام و همچنين صادرکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان کاشان توانست پس از دو سال و با حمایت ها و مساعدت های مدیريت محترم عامل بانک توسعه صادرات ايران، آقای دکتر صالح آبادی و مدیران ارشد و رياست محترم اتاق بازرگاني شهرستان کاشان جناب آقاي مهندس تولائي ، مجوزهای مربوطه را از بانک مرکزی اخذ و رسما" در اردیبهشت ماه سال 1396 بصورت شعبه ای مستقل  رسما  فعالیت خود را آغاز کند.

 سلمان با اشاره به ميزان حجم صادرات و واردات شهر کاشان نسبت به مجموع  صادرات و واردات چندين استان کشور گفت: این شعبه با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالفعل و بالقوه صادرات کالاهاي غير نفتي و مزیتهای رقابتی این شهرستان  بعنوان قطب فرش ماشيني در جهان  و ساير صنایع  از جمله  تولید گل و  گلاب ، عرقیات، فولاد و مواد معدنی، توانسته است در ده ماهه اول سال جاری بيش از  50% از صادر کنندگان  اين منطقه را جذب نماید.

 وی افزود: تا پایان دیماه سال جاري میزان تسهیلات اعطايي به صادرکنندگان شهرستان کاشان ،100 ميليارد ریال  بوده که با توجه به روند افزایشی و مصوبه های در حال اجرا ( تعداد 20 پرونده اعتباری در دست بررسي ) پیش بینی می شود این رقم در پایان بهمن ماه به مبلغ 200 ميليارد ریال و تا پایان سال تا میزان  400 ميليارد ریال افزايش يابد.

 رئیس بانک توسعه صادرات کاشان تصریح کرد: در راستاي ايجاد و توسعه سرمايه گذاري طرح هاي ورود ماشين آلات ريسندگي و بافندگي و ديگر طرح هاي مرتبط با شرکتهاي توليدي صادراتي کاشان ، اقدام به ثبت و تنظيم چهار طرح و پروژه سرمایه گذاری مرتبط با ورود ماشين آلات ريسندگي بافندگي با رويکرد صادراتي نموده که در مراحل پایانی را می گذراند و پیش بینی می شود میزان تسهيلات اعطايي سرمايه ثابت  اين بانک جهت ورود ماشين آلات  تا پایان سال جاري بمیزان  500 ميليارد ریال افزايش يابد .

وی اذعان داشت:  اين شعبه در خصوص ارائه خدمات ارزي به مشتريان صادراتي خود نيز ، تاکنون مبلغ 36.600 يورو حواله ارزي صادره و 5000 يورو حواله ارزي وارده را ثبت نموده و در حال گسترش و بازاريابي جهت ارسال و مراسلات حواله  هاي ارزي است.

 ابوالفضل سلمان با اشاره به قرار گرفتن قطب فرش ماشینی جهان در منطقه کاشان و آران و بیدگل و حجم بالایی از صادرات شهرستان گفت: انتظار میرود که با حمايت هاي اين بانک از سرمایه گذاری در صنعت فرش ماشینی بتوان امکان بوجود آمدن 500 فرصت شغلی بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شود؛ چرا که به سرانجام رسیدن طرح های این بخش، تاثیر به سزایی و همچنین نقش بسزایی در اشتغالزایی و بهبود معیشت جامعه را شاهد خواهیم بود.

 به گزارش اگزیم نیوز بر اساس آمار گمرک کاشان  در سال 94  صادرات انجام شده از نظر وزني  42.586.089 کيلوگرم و ارزشی  173.144.022 دلار بوده  که در سال 96 تا تاريخ 30/09/96  این ارقام از نظر وزني 52.105.824 کيلوگرم و ارزش به رقم   171.856.135  دلار رسیده است.

 

 

 

کد خبر 23456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =