حضور هیات بلندپایه تجاری روسی، ۱۹ فروردین درتهران

به گفته قدیر قیافه، سرگی کاترین، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه به همراه هیاتی ۳۰ نفره از فعالین اقتصادی این کشور به تهران سفر خواهد کرد

قدیرقیافه درگفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز از حضور هیات بلندپایه تجاری روس در تهران از تاریخ نوزده تا بیست و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در ادامه گفت: سرگی کاترین، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع  روسیه به همراه هیاتی 30 نفره از فعالین اقتصادی این کشور به تهران سفر خواهد کرد؛ در این دیدار سه روزه که همزمان با سفر  یک مقام بلند پایه سیاسی روسی به ایران انجام می گیرد، پیرامون مسائل اقتصادی و سیاسی دو کشور  رایزنی انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و مجموعه های بزرگ صنعتی روسی در این سفر حضور خواهند داشت؛ این برنامه به طور مشخص از سوی اتاق بازرگانی و صنایع روسیه با هدف افزایش میزان مبادلات و همکاری های بین اتاق های بازرگانی و تشکل های کارفرمایی دو کشور تدارک دیده شده است.

قیافه ضمن اشاره به برنامه ریزی اتاق بازرگانی ایران برای برگزاری نشست های دوجانبه بین فعالین اقتصادی دو کشور در محل این اتاق، اذعان داشت: این جلسات بر ارتقا سطح تعاملات اقتصادی آتی تاثیر مثبت خواهد داشت؛ به جرات می توان گفت با تلاش های انجام شده از سوی دو طرف در چند سال اخیر بخش عمده ای از موانع بر سر راه توسعه مبادلات تجاری دو کشور از جمله موانع گمرکی، مبادلات مالی و بانکی و تسهیل صدور ویزا برای فعالین اقتصادی دو طرف حل شده است.

وی گفت: با وجود دستاوردهای قابل توجه در حوزه آسان سازی تعاملات تجاری دو کشور، کماکان در بخش لجستیک و حمل و نقل و انتقال کالا مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به داخل ایران و بخشی از آن در کشورهای مسیر انتقال کالا به روسیه می شود که امیدواریم بتوانیم با مذاکره و گفتگو آن را حل کنیم.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به چهاردهمین نشست کمیسیون های مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور که اواسط اسفندماه گذشته در مسکو برگزار شد، گفت: در نشست مذبور هفده پروتکل و یادداشت تفاهم در حوزه های مختلف از پروتکل  توسعه همکاریهای اتاق های بازرگانی ایران و روسیه، اتاق مشترک ایران و روسیه و نیز شورای همکاریهای مشترک بازرگانان روسیه و ایران  و در حوزه همکاریهای گمرکی، نفت، گاز و پتروشیمی و چندین حوزه دیگر نیز یادداشت تفاهم هایی به امضا رسید.

به گفته قدیر قیافه در سفر پیش روی هیات روسی به تهران علاوه بر مذاکره در خصوص توسعه همکاری اتاق های بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع روسیه، اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه بعنوان متولی امر و مسئول هماهنگ کننده وظیفه پیگیری یادداشت تفاهم های امضا شده در نشست کمیسیون های مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور را به عهده خواهد داشت.

 قدیرقیافه اظهار داشت: با توجه به عزم جدی مقامات عالی، فعالین اقتصادی و کارآفرینان دو کشور برای توسعه روابط تجاری دو کشور، امیدواریم بتوان ازبستر پیش رو به نفع اقتصاد دو کشور بهره کافی را ببریم

کد خبر 23999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =