۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۶ هزار طرح توسعه ای

دولت در پنج سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای را با سرمایه گذاری قریب به ۵۰ هزار میلیارد تومان به سرانجام رسانده که پیرو اجرایی شدن این طرح ها ۱۱۲ هزار شغل ایجاد شده است

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز بر اساس گزارش عملکرد دولت، دولت در پنج سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری توانسته بیش از 6000 طرح ایجادی و توسعه ای را با سرمایه گذاری قریب به 50 هزار میلیارد تومان به سرانجام برساند که پیرو اجرایی شدن این طرح ها 112 هزار شغل ایجاد شده است.

در این مقطع زمانی قریب به 23 هزار فقره جواز تاسیس صنعتی  صادر شده که  با پیش بینی سرمایه گذاری 196 هزار میلیارد تومان صادر شده که بستر اشتغال را برای 530  هزار نفر فراهم کند و با صدور بیش از 400 هزار فقره پروانه صنفی،  برای بالغ بر 283 هزار نفر شغل ایجاد کرده است، همچنین در راستای گسترش نظارت بازار به واسطه 3.5 میلیون فقره بازرسی و کنترل واحدهای صنف، 200 هزار پرونده تشکیل شد که 250پیرو آن 250 هزار تخلف کشف گردید.

به گزارش اگزیم نیوز دولت توانسته است 56 طرح سرمایه گذاری خارجی را به ارزش 525 میلیون دلار تصویب کند.

دولت در پنج سال گذشته در حوزه تجارت خارجی با برگزاری 72 نمایشگاه داخلی و 9 نمایشگاه بین المللی به حوزه صادرات کمک کرده است. صادرات 35.9 میلیارد دلاری محصولات صنعتی طی دوره تیرماه سال 1396 تا پایان تیرماه 1397 شامل 12.4میلیارد دلار محصولات پتروشیمی، 7.7 میلیارد دلار محصولات صنایع معدنی و 15.8 میلیارد دلار سایر محصولات صنعتی را در بر می گیرد.

 در دوره مذکور 2.1 میلیارد دلار محصولات معدنی از کشور خارج شده و حجم صادرات کالای غیر نفتی کشور طی استقرار دولت دوازدهم به رقم 48.9 میلیارد دلار رسیده و در همین دوره 53.7 میلیارد دلار واردات انجام داده است. لازم به ذکر است کل حجم تجارت کالاهای غیر نفتی کشور 102.6 میلیارد دلار بوده است.

در بخش معدن در دولت دوازدهم  1018 پروانه اکتشاف در مساحتی بالغ بر 3900 کیلومتر مربع، 478 گواهی کشف، 658 پروانه بهره برداری با اشتغال 5387 نفر صادر شده است؛ در این مقطع تاسیس 16 شهرک و ناحیه صنعتی تصویب شد و 14 شهرک و ناحیه صنعتیبرای استقرار واحدهای تولیدی به بهره برداری  و مرحله واگذاری زمین رسید.  

در همین راستا برای 11 شهرک صنعتی تصفیه خانه تاسیس گردید  و 1973 واحد صنعتی تعطیل، احیا شد که زمینه اشتغال 32 هزار نفر را فراهم کرد.

دولت تدبیر و امید در زمینه بهبود فضای کار، تامین مالی و رفع موانع تولید دستاوردهایی چون ارتقا رتبه ایران در شاخص جهانی فضای کسب و کار و تشکیل کارگروه های ملی و استانی تسهیل و رفع موانع تولید را داشته است.

ذولت با اولویت قرار دادن تامین مالی صنایع کوچک و متوسط پروژه های اقتصاد مقاومتی را کلید زد و برای تامین مالی منایب بخش تولید و تجارت پیگیری های لازم را انجام داده است.

دولت دوازدهم ضمن طراحی برنامه ویژه برای مقابله با تحریم، در حوزه تخصیص7 میلیارد دلار ارز بانک مرکزی برای گروه کالاهای اولویت دار صنعتی و معدنی را پیگیری کرد و برنامه بررسی همه درخواست واردات قبل از سفارش را در دستور کار قرار داده است و در ادامه کالاها را در 4 زیر گروه، گروه بندی کرد.

 دولت به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی ماموریت داد تا با تشدید نظارت بر بازار، مقابله با گران فروشی، احتکار و رسیدگی به شکایات بازار را برای حضور اخلاگران اقتصادی در بازار نا امن کنند.

دولت در ادامه با تشکیل ستاد ملی و استانی، مبارزه با احتکار و اختفای کلیه کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی و نرخ رسمی را دنبال کرد و برای حمایت از تولید، تقاضا و ثبت سفارش واردات، تامین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی و تقویت بازرسی و نظارت، 4 بسته حمایت از تولید را طراحی و سازمانها و نهادهای اجرایی ابلاغ کرد.

 

 

کد خبر 25225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =