ترامپ به جنگ تجاری پایان نخواهد داد

استراتژی ترامپ این است که جنگ تجاری با چین را «به شکل بی‌سابقه‌ای بزرگ» و «به طور غیرقابل تحملی دردناک» کند و تا در این جنگ به پیروزی نرسد، عقب‌نشینی نخواهد کرد

استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ و استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه South China Morning Post گفت: استراتژی ترامپ این است که جنگ تجاری با چین را «به شکل بی‌سابقه‌ای بزرگ» و «به طور غیرقابل تحملی دردناک» کند و تا در این جنگ به پیروزی نرسد، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بنن اضافه کرد که هدف ترامپ صرفا این نیست که چین را به خاطر فعالیت‌های تجاری ناعادلانه‌اش تسلیم کند، بلکه هدف نهایی او احیای صنعت آمریکا است، چون تولید صنعتی هسته قدرت این کشور است. ترامپ همچنین طرح «ساخت چین 2025» را که تلاش پکن برای پشت سر گذاشتن غرب در 10 بخش کلیدی تکنولوژی است، هدف قرار داده است.

بنن که اذعان می‌کند به ترامپ در طراحی این جنگ تجاری کمک کرده، می‌گوید تعرفه‌های تجاری در گذشته محدود به واردات بین 10 تا 30 میلیارد دلار کالا بود، اما اندازه فعلی که بیش از 500 میلیارد دلار در نظر گرفته شده، چین را شوکه کرد.

بنن که به دلیل اختلافاتش با ترامپ در اوت 2017 از کابینه او اخراج شد، می‌گوید تجارت در صدر استراتژی‌های کمپین انتخاباتی ترامپ بود. او معتقد است با اینکه ترامپ ممکن است پیش‌بینی کند سیاست تجاری‌اش با «مقاومت گسترده داخلی و بین‌المللی» مواجه می‌شود، اما هیچ‌گاه از جنگی که به راه انداخته عقب‌نشینی نخواهد کرد. 

کد خبر 25331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =