یک دهه پس از بحران جهانی، خطر در کمین بانک‌ها

با وجود اصلاحاتی که یک دهه پس از بحران مالی جهانی صورت گرفته، دنیا هنوز از ناحیه صنعت بانکداری در ریسک کامل به سر می‌برد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از بلومبرگ، با وجود اصلاحاتی که یک دهه پس از بحران مالی جهانی صورت گرفته، دنیا هنوز از ناحیه صنعت بانکداری در ریسک کامل به سر می‌برد.

این موضوع اصلی نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بود که اخیرا در بالی اندونزی برگزار شد. از آشفتگی‌های بازار و تنش‌های تجاری گرفته تا مشکلات بودجه‌ای ایتالیا، چالش‌هایی بود که بررسی شد و مقامات اذعان کردند که بانک‌ها برای نجات خودشان باید کارهای بیشتری انجام دهند. فابریسیو ساکومانی، رییس شرکت خدمات مالی UniCredit و معاون سابق بانک مرکزی ایتالیا، گفت: «ظاهرا وضعیت مالی تقویت شده، اما این وضعیت تثبیت‌شده نیست و کارهای زیادی برای تقویت ترازنامه‌های بانکی باید صورت بگیرد. فاکتورهای جهانی بحران واقعا تحت کنترل نیستند.»

اینکه چرا وضعیت اقتصادی دنیا با یک دهه پیش فرق کرده، یک دلیل قانع‌کننده دارد. در آن زمان، اقتصادهای بزرگ دنیا با هم متحد شدند تا بازارها را آرام و رشد اقتصادی را احیا کنند. اما امروز، رهبران این کشورها برای یافتن یک زمینه مشترک با هم می‌جنگند و جنگ تجاری بین آمریکا و چین ظاهرا پایان‌پذیر نیست و بازارهای نوظهور هم تلاش می‌کنند با یک سرمایه ناپایدار دست و پنجه نرم کنند.

در این میان، مقامات اقتصادی دنیا می‌گویند ایتالیا که در بودجه جدید دولت پوپولیست آن، قوانین مالی اتحادیه اروپا نادیده گرفته شده، به یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

سقوط بازارهای سهام در هفته گذشته هم نشانه این عدم ثبات در وضعیت اقتصادی است.

کد خبر 25540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =