رشد ۸۱ درصدی تسهیلات اعطایی در ۸ ماهه سال ۹۷

به گفته نعمت فتحی، تسهيلات پرداختي به مشتريان در ۸ ماه سال ۹۷ به رقمي بالغ بر ۲۶۴ ميليارد ريال رسيده كه نسبت به مدت مشابه از رشـد ۸۱ درصدي برخـوردار بـوده است

 نعمت فتحی در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز در تشریح عملکرد این شعبه از بانک توسعه صادرات ایران، طی 8 ماه گذشته از سال جاری گفت: تسهيلات پرداختي به مشتريان در 8 ماه سال 97 به رقمي بالغ بر 264 ميليارد ريال رسيده كه نسبت به مدت مشابه از رشـد 81 درصدي برخـوردار بـوده است.

 فتحی در ادامه افزود:كل مبلغ تسهيلات پرداختي شعبه در سال 1396 مبلغي معادل 214 ميليارد ريال و مانده تسهيلات در پايان سال مالي 96 معادل 184 ميليارد ريال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات اعطایی در مدت 8 ماهه سال جاری غالبا بصورت تسهيلات سرمايه در گردش در قالب عقود فـروش اقساطي، مشــاركت مدني ، سلف  در بخش هاي مختلف اقتصادي از جمله صنعت و معدن ، كشاورزي ، بازرگاني و خدماتي را شامل می شود.

رئیس بانک توسعه صادرات اردبیل بیان داشت: حجم منابع جذب شده شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات طی هشت ماه گذشته به بیش از 171 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد سه برابری را تجربه کرده است؛ لازم به ذکر است منابع جذب شده در سال 96، حدود 50 میلیارد ریال بوده است.

 به گفته وی مانده تسهيلات شعبه اردبیل در 8 ماه سال 97 بيش از 323 ميليارد ريال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 96 حدود 2 برابر رشد داشته است؛ این عدد در سال گذشته معادل 162 ميليارد ريال بوده است.

 نعمت فتحی یادآور شد: شعبه بانک توسعه صادرات اردبیل در زمينه ضمانت نامه هاي ارزي و ريالي نيز  شاهد رشد بوده و  براساس تعاملات و پيگيري هاي شعبه در هشت ماهه سال 97  بالغ بر 9 میلیارد  ریال ضمانت نامه هاي ريالي از این شعبه صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال 96 حــدود 780 درصد رشد داشته است؛ لازم به ذکر است در سال گذشته یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار دلار ضمانت ارزی و یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون ریال ضمانت نامه ریالی تـــوسط واحد امور بين الملل براي مشتري اين شعبه صادر شده است.

رئیس بانک توسعه صادرات اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر كل مانده مطالبات معوق شعبه به مبلغي كمتر از 5 درصد كل تسهيلات پرداختي شعبه مي رسد كه اين مانده نيز ناشي از سنوات قبل بوده و با توجه به تعاملات و اقدامات انجام شده در آينده اي نزديك مانده این رقم به ميزان قابل ملاحظه اي كاهش خواهد يافت.

 نعمتی با اشاره به موقعيت اقتصادي و جغراقيايي استان گفت: با توجه به محدوديت هاي نقل و انتقـالات ارزي چند ماه اخير،عمده فعاليت هاي اقتصادي و نقل و انتقالات ارزي در اين استان بصورت حوالجات ارزي بوده و بر اين اساس ميزان حوالجات ارزي در 8 ماه سال 97 بالغ بر 13 ميليون يورو بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال 96  حدود 3 برابر افزايش داشته است و اين در حالي است كه كل مبلغ حوالجات ارزي سال 96 معادل حدود 6 ميليون يورو بوده است .

وی اذعان داشت: سهم محدودی از این تسهیلات، در راستاي تكليف بانك مـركزي جمهوري اسلامي ايران به منظور حمايت امر ازدواج جوانان بصورت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان تخصیص داده شده است.

فتحی افزود: رسالت بانك توسعه صادرات ايران مبتنی بر توسعه و حمايت از صادرات غير نفتي و حمايت ازطرح ها و شركت هاي توليدي و بنگاههاي اقتصادي فعال در زمينه صادرات و واردات ماشين آلات و مواد اوليه شركت هاي توليدي و ساير كالاهاي اساسي  بوده و  بعنوان يكي از بازوهاي محرك اقتصادي كشور به فعالان اقتصادی خدمت رسانی می کند.

 به گفته این مقام مسئول، شعبه اردبيل بانك توسعه صادرات ايران علاوه بر اينكه حدود 90 درصد از صادرگنندگان نمونه استاني را در لیست مشتریان خود دارد، توانسته تعامل بسيار خوبي با نهادهاي ذيربط در زمينه صادرات و واردات استاني از جمله اتاق بازرگاني ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ساير تشكل هاي مربوطه در راستاي پيشبرد اهداف كلان اقتصادي استان و كشور ترتیب دهد.

 

کد خبر 25826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =