تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان

در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان، هجده صادرکننده در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، فولاد، پلاستیک و چوب معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان، هجده صادرکننده در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، فولاد، پلاستیک و چوب معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز صبح امروز سیزدهم آذر ماه همایش تجلیل از صادرکنندگان استان گلستان با حضور استاندار، رییس سازمان توسعه تجارت، مدیر عامل بانک توسعه صادرات و فعالین اقتصادی بخش خصوصی این استان، در شهر گرگان برگزار شد.

دکتر علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در این نشست گفت:علی رغم تحریم های آمریکا هیچ بن بستی برای فعالیت های نظام بانکی کشور برای صادرات وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل اگزیم بانک ایران، صادرات از منظر ما یک امر مقدس است و در شرایط حال حاضر و محدودیت های ناشی از تحریم ها، موضوع صادرات غیر نفتی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.

وی ظرفیت کشور در حوزه صادرات غیر نفتی را برای کسب درآمد ارزی برای کشور را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: صادرات غیرنفتی می تواند نیاز ارزی کشور را در خلا و کاهش درآمدهای نفتی را مرتفع کرده است.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: امروز عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیر نفتی در کنار عرضه ارزهای دیگر توسط بانک مرکزی در بازار منجر به ثبات نسبی در این بازار شده که نتیجه آن ایجاد ارامش نسبی در بازار ارزی کشور است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر اهمیت حمایت از  صادرات غیر نفتی در کشور گفت: خوشبختانه بانک توسعه صادرات با استفاده از منابعی که در اختیار دارد، از آمادگی  لازم جهت حمایت همه جانبه از  فعالیت های صادراتی استان گلستان، در حیطه توان خود برخوردار است.

وی منابع سرمایه ای بانک، خطوط اعتباری بانک مرکزی و خطوط اعتباری از صندوق توسعه ملی را بعنوان منابعی با نرخ های متنوع و ارزان قیمت برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان معرفی کرد و گفت: بانک توسعه صادرات با داشتن یک شعبه در هر استان، در مجموع با ۴۰ شعبه در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مشتریان است؛ اتکای این بانک به سپرده گذاری مردم نیست و با توجه به تاکید ما مبنی بر ارائه تسهیلات با نرخ های مناسب، منابع در اختیار خود را با نرخ های ۱۱، ۱۲، ۱۶ و ۱۸ درصد، بسته به منبع آن به مشتریان عرضه می شود.

صالح آبادی در جمع صادرکنندگان استان گلستان پیشنهاد کرد که سهم بیشتری از منابع صندوق توسعه ملی که نرخ ترجیحی ۱۱ درصدی دارد به استان تخصیص داده شود؛ همچنین مطابق بسته حمایتی از صادرات سال گذشته، منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۴.۵ درصد به فعالین اقتصادی صادرات محور عرضه می شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه در بخش منابع مشکلی نداریم و علی رغم اینکه  بانک توسعه صادرات اخیرا افزایش سرمایه نداشته اما با تقویت منابع موجود، از وضعیت خوبی در این بخش برخورداریم و آمادگی داریم به نسبت وضع موجود در شعبه، منابع را چند برابر افزایش بدهیم؛ بانک توسعه صادرات هیچ چشم داشتی به منابع استانی ندارد، بلکه به دنبال این است که منابع مناسبی را که در اختیار دارد به حوزه صادرات و فعالین صادرات محور تزریق کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به ظرفیت های خوب استان گلستان در بخش صادرات گفت:، مطابق با آمار های ارائه شده از نهادهای مرتبط به تجارت و بازرگانی استان، به نظر می رسد تا پایان سال هدف گذاریهای انجام شده در حوزه صادرات محقق شود و این امید را داریم که روزی همه صادرکنندگان و فعالین صادراتی استان از مشتریان بانک توسعه صادرات باشند.

علی صالح آبادی به لزوم اصلاح و بازنگری در برخی سیاستگذاریهای صادراتی تاکید کرد و گفت: مباحث کارشناسی در حوزه صادرات وجود دارد که با بزگزاری جلسات مستمر کارشناسی در بانک مرکزی، مجلس و دستگاههای ذیربط، مرتفع خواهد شد تا شاهد رونق بیش از پیش صادرات در کشور باشیم.

وی در جمع صادرکنندگان برگزیده استان گلستان اعلام کرد: بعنوان بانک توسعه صادرات آمادگی دارد که با همه توان خود در خدمت فعالین حوزه صادرات این استان باشد؛ ما در حوزه ارزی مضیقه هایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری شما آن را پشت سر بگذاریم.

صالح آبادی اذعان داشت بر این باورم هیچ بن بستی وجود ندارد و صادرات غیرنفتی ما با رشدی که در حال حاضر دارد، توسعه پیدا خواهد کرد و ارز کشور را  تامین خواهد نمود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در عرضه ارز به بازار هیچگونه مشکلی ندارد؛ به ویژه در بخش اسکناس، به میزان کافی عرضه وجود دارد؛ تا جاییکه آن میزان از اسکناسی که بانک مرکزی در اختیار صرافی بانک قرار داده تا کنون به طور کامل مصرف نشده و این وعده از سوی بانک مرکزی به ما داده شده که به محض مصرف آن ،مجددا مقدار ارز مورد نیاز ما را تامین کند.

صالح آبادی با تاکید بر انظباط در مصرف گفت: با وجود عدم کمبود ارز باید از ریخت و پاش ارزی غیر موجه خودداری کرد و با مدیریت  ارزی مناسب، ارزی که با دشواری تامین می شود، حتمن صرف نیازهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید شود.

امیدوارم این همایش طلیعه ای برای همکاریهای بیش از پیش بانک توسعه صادرات و فعالین صادراتی استان باشد.

 

کد خبر 25922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =